Zznorkfrøken Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Hvordan oppbevarer dere sktine tøybleier? Og hvor stor bør bleiedunken være? Vi prøvde å finne noe egnet på IKEA i dag, men syntes ikke noe av det vi fant var altfor godt egnet. Har allerede kjøpt et "bleienett" fra Kenguruloftet, slik at "hele pakka" kan slenges i vaskemaskinen. Dunken må altså passe til nettet, som er 60 x 60 cm2. Vi tenkte å sette dunken på badet, litt opp fra varmekablene. Siden vi har så lite bad bør den helst ikke ta for mye plass. Regner med at den bør være helt tett. Forslag til steder man kan finne en egnet dunk?
ukjent Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Kjøp to bøtter med lokk på jernvarebutikk.Billig og lite plasskrevende. De kan stables oppå hverandre. Du kan jo helle bleiene i nettet før vask. Selv putter jeg dem rett fra bøttene i maskinen.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Vi bruker bare 2 vanlige vaskebøtter..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor har dere to bøtter?
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Vi har to fordi det blir for lite med en. Vi legger kluter ol sammen med tissbleiene i en bøtte ved stellebordet. Så har vi en bøtte ved utslagsvasken der vi skyller bæsjbleiene... To bøtter med bleier, kluter ol er ca en full vaskemaskin.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har en stor hundemat-dunk på et kaldt rom like ved badet. Der har jeg sydd et "innlegg" slik: Lengden er lik høyden på dunken to ganger pluss bunnen, bredden er ca. to tredjedeler av omkretsen. Putter den nedi slik at den overlapper seg selv i kantene, da blir det en "pose" som jeg kan flytte bleiene i, men den retter seg jo ut med en gang i vask. To slike, og jeg slipper å grave nedi for å legge i maskina. På badet har jeg en liten bøtte (ca. 5 liter) som jeg legger bleier i og hiver dette over i den større dunken på kvelden eller når den er full. Det er såpass varmt på badet og såååå kaldt i naborommet, så jeg synes det var greit å gjøre det slik i vinter - da blir det færre vask (hun tisser såpass mye i do/går uten bleier at jeg ikke fyller en maskin før det blir relativt ubehagelig å løfte ut "bleieposen" av dunken om den står på badet.
en liten en Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 vi kjøpte en halv-gjennomsiktig firkantet eske m lokk på ikea, den funker bra for oss. så ser vi hvor mye vann og hvor mange bleier uten å måtte ta av lokket. men du synes kanskje den var upraktisk, siden du ikke fant noe på ikea? praktisk m lokk, så ikke andre ting kan dette oppi, iallefall på vårt trange vaskerom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå