Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er i samme situasjon som deg. Skal også til gyn nå snart, har time neste onsdag. Og jeg er egentlig veldig fornøyd med både min gyn og fastlege som begge følger meg opp. Jeg har diabetes (hatt det siden jeg var 11), men dette skal ikke påvirke mine muligheter til å bli gravid igjen.

Jeg synes det er så vanskelig å få frem hvor mye jeg sliter med dette at jeg ikke blir gravid igjen. Blir nesten litt apatisk og hører jo at mye av det han sier er fornuftig, men når jeg kommer hjem igjen er jeg irritert på meg selv for ikke på ha stått hardere på for å bli hørt. Dette begynner å bli sikkelig tungt. Har flere gravide rundt meg som jeg ser til daglig på jobb, mens jeg da går å venter på EL og TR om hverandre. Jeg har fått store humørsvinginger, og dette påvirker meg i jobben min. Men jeg må bare stå på! Har også tenkt tanken på at vi får bare ett barn, men NEKTER å slå meg til ro med dette!

Skal ha med meg liste neste gang, sånn at jeg får spurt om alt jeg lurer på... Har hørt litt om at egglederne kan gå tett etter en fødsel. Har du hørt noe om det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8352854-yaddaline/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei!

Søkte på nicket mitt for å finne et annet innlegg og så fant jeg dette som jeg ikke har sett før! Ikke meningen å overse, altså :o)

Forstår utrolig, utrolig godt det du sier om humørsvingninger. Tror ikke jeg har vært så sprø noen gang på det området som nå i prøveperioden. Det eneste jeg tenker på er det, liksom. Rett før jeg plumper ut om både det ene og det andre på jobb når folk plutselig blir fortrolige, men sånt "kan man jo ikke snakke om". Blæh.

Nå har jeg meg en deilig pause fra hele prøvinga, selv om jeg merker misunnelsen når både en kollega og bestevenninna mi har termin nå til høsten plutselig. Har fått ny jobb (*yey*) og hvis jeg får et svskap som likner på det jeg hadde sist (spy, spy, spy, vondt, vondt, vondt) så har jeg ikke lyst å bli gravid før over sommeren og det verste rushet og tilvenningen er over på jobb. Går fortsatt til utredningen i mai, men unngår eltidspunktet de neste 3mndene i alle fall... GR!

Hvordan går det med deg? Fått vært til noen undersøkelser enda? Fått konstatert noe (dette innlegget er jo gammelt ser jeg jo nå)? Har ikke hørt noe om tette eggledere etter fødsel, men jeg skulle jammen ikke forundres over at noe har "grodd" igjen etter alle de forandringene. Veldig spent på å se hva som skjer med meg selv!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8352854-yaddaline/#findComment-8963157
Del på andre sider

Joda, det er en stund siden jeg skrev dette innlegget ;o) Men morsomt at du orket svare!

Var hos gyn i går. Er ferdig med første pergo kur, og progesteron verdiene hadde gått fra 26 til 76, og det er jo positivt. Så nå er det pause måned. Får også crinone og albyl-e hvis jeg blir... nei! når jeg blir gravid ;o) Hadde IKM i går eller onsdag, ennå ikke tegn til tanta. Har hatt ømme pupper i en uke, men dette kan være pergoen. Tok en test på onsdag, men den var neg. Kommer ikke TR til søndag, tar jeg en ny. Tror selv ikke jeg er gravid, har ingen følelse på det...

Denne måneden skal jeg ikke teste etter EL, men kose oss sammen, og prøve slappe av. Får se om det hjelper. Begynner å bli bra stresset, og har slått hodet i veggen en god del ganger i det siste. Men endelig er jeg blitt tatt på alvor, og ting skjer.

Enn du da? Husker ikke helt, men bruker du også pergo?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8352854-yaddaline/#findComment-8963835
Del på andre sider

Har ikke gjort noenting enda - da jeg var hos legen fikk jeg bare henvisning til gynekolog, og der skal vi 8. mai. Gubben skal ha med sædprøve også, og det er jeg glad for, så får vi den også unna med det samme. Har du hatt uregelmessige sykluser og temper siden du har fått Pergo? Har ikke satt meg så mye inn i det, men har jo superstabile sykluser og forholdsvis likt tempmønster fra syklus til syklus, så jeg føler egentlig at den biten er i orden. Utfra mine meget begrensede kunnskaper, da..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8352854-yaddaline/#findComment-8966717
Del på andre sider

Før jeg fødte i 2002 fikk jeg mensen hver fjerde mandag mellom kl 06 og 08. Hver måned. Etter fødselen fikk jeg satt inn spiral, og hadde kanskje mensen hver fjerde måned. Gikk fra å blø masse og ha veldig vondt, til nesten ingen blødninger og og ingen smerter. Nå har jeg en syklus på mellom 30 og 32 dager, og blør veldig forskjellig fra gang til gang.

Jeg temper ikke, og har bare hatt en kur med pergo. Men jeg har tidligere som oftest funnet EL, og trodde at dette var i orden. Men jeg har veldig svak EL. Progesteron verdien min uten Pergo var på 26, som tyder på EL, men kanskje ikke bra nok EL til at det blir et bra svangerskap ut av det. Denne måneden med pergo hadde jeg 76, som var i følge gyn veldig bra! Så du bør be gyn om å ta prøver av deg etter EL for å sjekke om den er bra, samtidig som du tar en innvendig UL. Dersom du da får pergo, skal denne hjelpe på for å gi deg bedre eggløsning.

Nå har jeg pause måned fra pergo, og har bestemt meg for ikke å stresse med EL testing og hopping i høyet. Vi skal prøve annen hver dag sånn cirka rundt EL, og bare kose oss. Begynner å blir lei alt som heter EL tester og IKM og venting og prøving, så denne måneden skal jeg klare å slappe mer av!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8352854-yaddaline/#findComment-8971475
Del på andre sider

Godt med litt avslapning innimellom, merker at denne pausetiden er god for kroppen og psyken :o) Selv om jeg er misunnelig på de rundt meg som får kul på magen, hehe.

Hvor tidlig etter EL kan man måle verdier? Lurte nemlig på om jeg skulle utsette avtalen hos gynekologen en dag eller to mtp at jeg (iflg ELkalkulator skal ha fruktbar periode 1-6. mai, med sannsynlig EL 4. mai, og avtale hos legen da er 8. mai?? Det holder kanskje? Åh, jeg er så utrolig spent!! Og HATER kommentarer fra legestand om at "dere har jo klart det før, så det er jo liten grunn til at dere ikke skal få det til igjen"... GR - det er jo ingen garanti - kan jo bare være vi hadde sinnsykt flaks sist gang? Skjønner jo at det er for å være oppmuntrende, men realisme er fint når man har prøvd i noe som føles som evigheter og nedturene blir større for hver mnd... Ja, ja, får håpe det er et problem som enkelt lar seg fikse :oD

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8352854-yaddaline/#findComment-8974042
Del på andre sider

Annonse

Da jeg tok prøvene hadde jeg EL 25/26 februar, og jeg tok prøver 5 og 7 mars. Så prøvene ble tatt på dag 22 og dag 24 i syklusen for å sjekke hvordan progeteronet var. Sist gang jeg tok prøve var på dag 24 i sykusen. Så jeg tror du skal rekke det med den timen du har.

Jeg blir også så frustrert over legene som skal berolige oss, og ber oss om å slappe av hele tiden. Spesielt da jeg mistet for andre gang, og legen sa at "det er heeeeeelt nooooormalt!" Jeg var klar til å drepe!! Det jeg krever er at de tar meg på alvor når jeg sier at jeg kjenner på kroppen at det er noe galt. Jeg vet det, jeg kjenner meg selv og vet hva som er normalt for meg. Skjønner at de ikke vil sette i gang drastiske tiltak, men det skader ikke å ta noen blodprøver for å avkrefte en mistanke. Tenk hvor godt det er å få beskjed om at det hvertfall ikke er noe kjempegalt. Da slipper man gå rundt å bekymre seg!

Nei, denne måneden skal jeg ikke tenke baby, men planlegge ferie! Så regner med at jeg blir gravid i juni, for da drar vi til Thailand. Men utsetter enhver ferie hvis jeg blir gravid. Det kan vi ta igjen senere :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8352854-yaddaline/#findComment-8974422
Del på andre sider

Spør litt til, jeg, hvis det er greit? Brukte dere lang tid på nr 1 (dere har ikke mer enn 1, eller?)? Vi brukte "bare" 3 forsøk før hun satt, og det etter årevis på ppille. Etter fødsel brukte jeg bare Cerazette i et halvår (med helt sinnsyke blødningssykluser - blødde i snitt hver 14. dag, og i 3-4-5 dager av gangen). Når mensen ble normal igjen (28-30 dagers syklus) har jeg plutselig fått elsmerter som jeg aldri har hatt før, og de er STERKE og i mange dager + vondere mens (heldigvis kortere blødningsperiode - bare 3 dager). Selvsagt redd for at det kan tyde på at ting har "grodd" inni der, og da mener jeg ikke en liten baby, hehe.

Thailand - så utroooolig deilig! Satser på at litt ferie gjør susen hos oss også, bare leit at jeg har stress periode på jobb mens gubben har ferie i år (får ikke på likt pga lite sammenfallende muligheter til å ta ferie selv og når dagmamma skal ha fri). Får ta en uke i september og kose oss heller :o) Så blir det sommerbaby på oss *håpe håpe*. Og vårbaby på dere :o) Når er barnet/a deres født? Mi er apriljente (feira 2årsdag i dag, faktisk, selv om hun fylte på torsdag) og det var deilig mnd å få barn i. Ikke for varmt, ikke for kaldt. Flaks i førsteforsøket vår :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8352854-yaddaline/#findComment-8984721
Del på andre sider

Bare spør, du! :D

Vi har en gutt på fire år (blir fem i sept). Gikk på p-piller, hadde vel gjort det i tre-fire år, og ble gravid uten mens i mellom. Alt i orden hele svangerskapet, men hadde hel***es tung fødsel, som endte i keisersnitt. Etter fødselen fikk jeg satt inn spiral, og gikk fra å ha mensen regelmessig hver fjerde uke og med ganske mye og kraftig blødninger, til å ha mens kanskje hver fjerde måned hvor jeg nesten ikke blødde. Gyn mener dette er normal, det er noen som reagerer sånn med hormonspiral. Jeg syntes det var bra da, men lurer nå på om det kan ha rotet til noe der nede.. ? Er jo noe som heter sekundær infertilitet, som rammer de som allerede har født. Tenker litt også på det her med tette eggledere? Kan det være noe der?

Vi begynte å prøve i nov 2005, og har siden da hatt to aborter (uke 8 og uke 9+4). Mannen min hadde noen år før vi møttes en one night stand, og det endte medat hun andre ble gravid. Så jeg har tro på at "feilen"ligger hos meg..

Men nå er det på tide å få et søsken her i huset. Sønnen vår begynner å bli klar for det, og vi ser at han trenger det. Vurderer faktisk at dersom vi ikke får en til før han er 7 år (lenge til, men likevel...), så blir det bare han!

Syntes sept var en fin mnd det å. Nå bryr jeg meg egentlig ikke om vi får på julaften eller 17 mai, så lenge vi får en til! Dersom jeg hadde blitt gravid denne gangen, hade jeg hatt termin 22 des, så det er liten lettelse over å ikke skulle føde midt i julestria ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8352854-yaddaline/#findComment-8986033
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...