Gå til innhold

Jeg er nødt til å avvenne på natt, noen tips? bøker el noe?

Anbefalte innlegg

Jeg må slutte å amme om natten av medisinske årsaker. Barnet er over 6 mnd og spiser fast føde, så det skal ikke være behov for nattmat. Nå spiser hun omtrent hver 3/4 time om natten.

Vi må få dette til ganske fort så vi trenger noen gode tips. Noen bøker som kan anbefales? Vil jo helst at det skal bli en myk overgang da...

Fortsetter under...

Gutten min våknet også en del sånn i 3-4 tiden en god stund. 2-3 natter gikk det med litt skrik og skrål, så lærte han at det ikke fås pupp om natta. Apetitten ble bedre om dagen. Pappaen tok tørnen om natta. Hvis dere tar det kuli og ikke stresser dere opp, tar barnet det også kuli. Det er min erfaring.

Barnet er vant med å få pupp før det sovner igjen. Det kan lære fort å sovne uten å få pupp også. Man kan gi kos uten å gi pupp,-men best at pappaen gjør det som ikke lukter melk. Å begynne å gi vann er visstnok heller ikke så lurt, da lærer barnet bare at det må ha vann for å sovne igjen.

Vel,jeg har verdens enkleste baby. en sjelden gang må pupp til for at han sovner igjen, men da er det vår feil som har vekket han helt... Blir bra med eget babyrom.

The no-cry solution venter jeg på i posten. Mange som har gode erfaringer med den, men jeg har ikke lest boka selv ennå. Sånn jeg forstår det er det en metode som ikke innebærer skriking slik som f eks ferbers....men det er en endring som skjer over litt tid. Gleder meg til å få den:)

Ja, jeg vet om mange som har skrytt av den boken (Elizabeth Pantley: The No-cry Sleep Solution).

Den inneholder ingen "quick fix"-løsning slik som en skrikekur, men mange gode tips og et system som over tid hjelpe babyen å sove i lengre strekk om natten, og å sovne igjen ved nattoppvåkninger uten å ty til pupp/smokk/byssing, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...