Gå til innhold

Måtte svelge en kamel idag!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde planer om å bare gi ulike typer av havregrøt og holde meg unna hvetegrøten - innbiller meg at hvetegrøten bare er luft og usunn. MEn Maja har blitt litt grøtlei, så da kjøpte jeg den for å prøve... Og hun ELSKET den! Spiste opp hele porsjonen!

 

Så mye for den sunne linjen vi skulle kjøre!

 

Men er hvetegrøten veldig usunn? Eller kan hun få den innimellom? Ser jo for meg at hun kun vil ha hvetegrøt nå... kjøpte forresten den vellingen for 8 mnd, tenkte hun skulle få smake litt imorgen, 2 uker til hun blir 8 mnd - og alt med måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvetegrøten inneholder vel litt havre, den også! Bland de forskjellige typene da, og finn en variant hun trives med.

 

Eller du kan gjøre som jeg gjorde til eldsten her. Han fikk hjemmekokt hirsegrøt med malt og mye ekstra godt - sunt absolutt, men de vokser opp de andre også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset elsker lillegutt grøten hvetegrøt med havre :) Kan jo ikke være så usunt , skulle ikke nestle skjerpe seg nå da ?

Jeg gir hvetegrøten til frokost og havregrøt med aprikos og banan til kvelds, bare for å variere litt.

 

Tror ikke du trenger å bekymre deg for å gi 8 mnds mat, lillegutt begynte med velling før han ble 4 mnd og 6 mnds grøt noen uker før han var 6 mnd, og han har det bare fint han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så usunt å gi hvetegrøt... Da jeg skulle starte med å gi brød så diskuterte jeg det med legen på helsestasjonen. Og hun mente at jeg burde gi loff... Sånne små mager trenger også litt fint og lettfordøyelig korn, skal visstnok ikke gi dem bare tungt fordøyelig mat... Så kan du heller innføre grovere og grovere brød ettersom de skal ha brød... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde tenkt å føye til i et nytt innlegg: de er jo så små at det er ikke nødvendig å pøse på med rugbrød! Det har vel ikke akkurat gått ut "advarsler" om at hvetegrøt er usunt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer nok til å gi henne hvetegrøten ja :-)

 

Tingen er bare at jeg har vært litt 'kjepphøy' overfor besteforeldrene at hjun ikke skal ha ditt og datt...(de er av sorten som vil trykke i henne alt!), så det var vel med det jeg mente at jeg måtte svelge en kamel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å ha sagt en ting, hvete er ikke bare loff! I loff er det siktet hvetemel, mens i grovt brød har du grovmalt hvete, helkorn hvete og hvetekli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg synes det er fint du spør, for da får vi en diskusjon på dette og så blir vi litt klokere alle sammen! :o)

 

Jeg er veldig dårlig på mat og næringsstoffer, så må tydeligvis lære masse når jeg holder på å introdusere fast føde til Karsten. Takk for fint svar Hufsla! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å bli vant til det;)

Måtte svelge en kamel da han var bare en uke. Mitt barn skulle aldri å smokk, dette var bare dårlig for tannstillingen og førte ikke til noe positivt. Etter en uke med hyling hadde jeg ingen prinsipper lenger, og smokk ble inkjøpt (og husfreden berget;)

 

Tror ikke det er så veldig farlig, det viktigste er vel at de får i seg korn produkter, og hvete er vel korn sist jeg sjekket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsestasjonen sa dei at det va lurt å begynne med hvetegrøt mens ein ennå amma, var vist bra det. så då brukte me opp en pakke av den midt på dagen før me gjekk over til middag. er nettopp begynt så smått med middag heiter det vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...