Gå til innhold

Over 40 i feber...


m a r r i s

Anbefalte innlegg

Gutten min på har vært forkjølet noen dager nå med feber rundt 38 - 39. Nå i kveld våknet han og var glovarm, målte tempen til 40,6. Synes å ha hørt at små barn "tåler" feberen bedre enn oss voksne og at så lenge allmenntilstanden er bra skal man ikke gjøre noe. Stemmer dette? Jeg gav ham en paracet og en flaske vann før jeg la ham igjen, men kjenner at jeg ikke klarer å slappe helt av når jeg vet han har så høy feber... Noen som har gode råd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt legevakta bare for å snakke med dem. De gir gode råd og tar seg tid til å prate er min erfaring. Så sover du nok bedre i natt når du har snakket med fagfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tempen igjen ca 1/2-1 time etter at du gav paraceten for å se etter effekt. Det vil de nok uansett vite om på legevakten. Helt klart at allmenntilstanden avgjør. Jeg ville tatt noen kontroller på han i løpet av natten. Om du kjenner deg utrygg, ring legevakt slik at du kan diskutere saken med de!

 

God bedring til gutten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Glemte å nevne at det de siste dagene har luktet veldig sterkt av urinen hans. Noen som vet om det kan ha noen sammenheng med feberen. Kan han ha urinveisinfeksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan lukte av urinen om han har en urinveisinfeksjon. Men gutter får jo ikke så ofte urinveisinfeksjon. Ville heller tro at det er fordi han kanskje får i seg litt lite væske, da blir urinen mer konsentrert og så lukter den mer... Har han nok våte bleier?

God bedring til minsten! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer fremdeles ca 4 - 5 ganger i døgnet, men det er vanskelig å få i ham vann til maten. Bleiene hans er ikke så tunge lenger etter han begynte å få fast føde. Håper grunnen er lite væske og ikke en infeksjon da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du får poser på apoteket som du kan sette på gutten, så kan du få samlet opp til en urinprøve. Om du gjør det i morgen tidlig så kan du jo stikke innom legekontoret å få den analysert. Så slipper du å vente til over helgen med å få noe svar... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alltid det er mye enklere å sitte her og svare enn å vite svarene om min egen gutt... :o) Sånn er denne siden her så fin. Man vet jo egentlig svaret selv, men kjekt å få høre fleres mening! Riktig god bedring til gutten din, i alle fall! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos noen barn kan man også få det man kaller "clean catch" - dvs fanger strålen i et sterilt urinprøveglass når den kommer på stellebordet;-) Om din sønn er en av de som tisser på stellebordet er dette en enkel måte! Hvis ikke er urinposene helt klart bra.

Gutter kan også få urinveisinfeksjon. Hvor mange dager har han hatt feber, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! I dag går det mye bedre med ham, har fremdeles feber men ikke så høy som i går. Dette blir fjerde dagen hans med feber. Har pratet med helsesøster som sa jeg skulle fortsette å gi paracet og følge nøye med så lenge feberen var høy. Har prøvd å gi ham mer å drikke i dag, men synes fremdeles det lukter sterkt av urinen hans. Har bestilt legetime til mandag så da får vi se...

Ellers må jeg bare si tusen takk for alle svar, det er alltid greit å få høre andres mening når man er ekstra bekymret for bebisen sin :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...