Gå til innhold

tre små:-)


-carina-

Anbefalte innlegg

Jeg fant, jeg fant!!! :o)

Nå lette jeg litt på ArcSoft og jeg fant ut hvordan vi kunne lage sånne duse kanter rundt bildene... :o)

 

Sjekk nederst på siden min på hjemmesiden til juli-klubben, der har jeg lagt inn ett bilde som jeg har redigert.

 

Siden du har en litt annen årgang av ArcSoft enn meg, så er det ikke sikkert det er helt det samme, men jeg kan i alle fall forklare hvordan jeg har gjort det!

 

Jeg har en sånn firkant på høyre side med masse redigerings-alternativer, blant annet den for fjerning av røde øyne osv. Der er det en knapp som det er bilde av en saks og en rosa stjerne. Om du klikker på den så får du opp en meny i underkant på skjermen. Der kan du velge ulike mønstre, så drar du bare over bildet ditt og da får du med det du vil... Om du velger på transparency så får du også laget bildet hvitere (slik som jeg har gjort...)

 

Den som leter skal finne!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, se der ja! Det ble jo kjempefint! Da skal jeg se om jeg kan få det til jeg også!

 

Må innrømme at jeg har fått midtersten hektet på hjemmeside - så kvelden er blitt brukt til det her hjemme! Og den blir rosa og passe prinsessete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, da! Jeg regner med at Karsten kommer til å bli data-nerd med tiden. Både Sten og jeg tilbringer endel tid foran her, ja... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fikk det til jeg også;-) hehe kan ikke skjule noe her, nei!

 

Men da jeg skulle kaste de gamle bildene så jeg et av utkastene av deg og Karsten - der hadde du ikke hvitt rundt bildet. Var det her du brukte transparency (eller noe sånt)? Fant ikke dette akkurat nå, men det var jo utrolig mange tilvalg en kunne gjøre! Dette programmet er jo gull verdt. Jeg kunne lage "oljemaleri" og "akvarell" - ble kjempefint! Kan ikke prøve mer nå, da får jeg vel ikke lagt meg i natt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på det bildet som det ikke var hvitt så brukte jeg Adobe for å teste... Siden det ble sånn hvitt rundt, så tenkte jeg å se om jeg kunne lage transparent bakgrunn i stedet for hvit. Så da brukte jeg noe som heter "magnetic lasso" i Adobe og ringet rundt bildet med, cut og paste inn på en gjennomsiktig ny side... Men det ble litt hakkete med den magnetic lasso, så jeg fjernet bildet igjen, ble ikke helt fornøyd...

 

Når jeg brukte transparency så var det for at bildet skulle bli litt "dust" (ikke idiot, altså, men litt svakere ;o)

 

Ja, det er visst mye man kan gjøre med dette programmet...

 

Men en gang du har tid (behøver ikke i kveld, tenkte å ta natta nå selv, jeg) så kan du kanskje forklare meg hvordan du fikk fjernet bakgrunnen bak Nora på det sorthvitt bildet av henne! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du jeg husker det, du da;-) Da må jeg nok gå inn for å prøve meg fram igjen!

 

Ja, jeg forsøkte også å gjøre bildet dusere. Du så pene vi kan bli bare vi går i gang med retusjeringen vår! Snart er det mange bilder av mor på hjemmesiden - skal bare jobbe litt med bilringer og blå ringer under øynene og blek hud og... hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...