Gå til innhold

Angående sitting


Gjest

Anbefalte innlegg

Sofie sitter lenge på gulvet alene om vi setter henne der. Sa det til legen i dag, da sa hun at de ikke skal settes opp i det hele tatt i stol, vogn eller gulv før de klarer det selv. De må lære seg å komme seg opp i sittende selv. Har hørt før, så har prøvd å unngå dette.

Men, hvordan er det med sitting i vogna og babystolen da? Skal hun ligge vogna fram til hun kan sitte selv da eller? Jeg må sette henne litt opp i vogna med støtte, ellers går det ikke å trille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det sies jo at man ikke skal sette de opp... men alt med måte sier nå jeg...

 

jeg setter ikke selv opp jenta mi på gulvet.. ho har ikke balanse til det men har heller ikke prøvd stort på det for syns ikke det er noe og stresse med og prøver å være litt forsiktig.. men i vogn med støtte burde være greit og jeg setter ho også i tripp-trapp stol med støtte rundt:)

 

har også hørt at om de sitter helt rake i ryggen så skader det ikke ryggen at de sitter... men kanskje ikke lurt å la de sitte så lenge av gangen om de ikke klarer sette seg opp og legge seg ned igjen selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også som så at alt med måte. Jeg lar ikke Karsten sitte på gulvet, men så klarer han ikke å sitte selv enda heller. Lar ham sitte korte stunder i baby-stolen, maks 15 minutter om dagen. Gjør det litt enklere å mate ham om han kan sitte i en sånn stol. I vogna så lar jeg ham sitte. Eller så hadde jeg aldri kunnet gått tur i det hele tatt. I starten så brukte jeg å la ham ligge skrått i vogna. Men nå klarer han å sette seg opp fra skrått, så nå får han sitte i vogna. Men prøver å legge ham ned i blant, for tror ikke han legger seg ned selv dersom han blir sliten. Det er han for nysgjerrig til! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster sa det samme til meg, men synes det er litt vanskelig å la være å la henne sitte!

Sara liker ikke å ligge så lenge på gulvet, hun verken ruller eller krabber ennå! Så hun sitter både på gulvet, i sofan, i vogna og i tripp-trappen! Synes hun virker sterk i ryggen, og tror ikke hun tar noen skade av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg tenker på dette her !

Elvira sitter så masse, hun blir ilsint om jeg legger henne ned !

hun sitter fint selv å mister ikke balansen, greier NESTEN reise seg opp selv men ikke helt.

Er så redd for å ødelegge henne, men hun ELSKER jo å sitte å leke ?

arh så vanskelig det er ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også tenkt på dette. Mor pleide visstnok å sette oss barna i høystol med puter og tepper når vi skulle spise f.eks. Ingen av oss har ryggproblemer eller andre problemer.

Jeg har ikke tenkt så mye på Benjamin å sitting ennå. Han er jo så mye "baby" i forhold til mange av deres barn. Men jeg har latt han sitte med støtte i høystol kanskje 1 min eller noe. Vippestolen kan han sitte lenge i. Vogna har jeg satt han opp i et par ganger, men etter et par min så vil han ned igjen. Sikkert siden han har vært så stiv.

Jeg tror det ikke er noe problem, bare alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt det før jeg og... Vil jo bare si at mamma satte oss opp før vi klarte å sitte uten støtte(fysj og fy!) - og tross mange ofte gale belastninger har ingen av oss ryggproblemer. Jeg føyer meg til "alt med måte!" Jeg lar Ingrid sitte litt og leke på gulvet, men passer på at hun får hvile ryggen litt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...