Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med mine spørsmål...? pls...

Anbefalte innlegg

Tror jeg har fått bekkenløsning...da jeg har fått veldig vondt i skambenet...el symysen som det heter...verker bare jeg reiser meg opp av sofaen...uansett hva jeg gjør egentlig...:(

Det jeg lurer på er:

1. Vil dette påvirke fødselen min ? Bli verre ??

2. Går dette vekk etter fødselen?

3. Event. hvor lenge etterpå forsvinner det ??

Håpet så virkelig å unngå dette, men ser ikke ut som jeg klarte det nei

;(

Takk hvis noen kan svare på mine spm...vil hjelpe å vite hva som vil skje fremover...!!

Fortsetter under...

Dette er egentlig umulig å svare sikkert på...men

1. vanligvis kjenner en ikke noe til bekkensmerter under fødselen, men det kan være lurt å vurdere fødestillinger som ikke belaster bekkenet så mye. ( ikke ligge på rygg for eks.) Snakk med jordmor.

2. og 3 . Dess flinkere du er til å ta hensyn til bekkenet ditt nå, dess større sjanse for å slippe slite med det videre.

Ofte blir det borte rett etter fødsel, men du bør likevel være forsiktig en stund etterpå, for det kan komme tilbake .

Noen ganger blir det hengende i en stund etter fødsel, men bedres gradvis og blir borte i løpet av noen mndr.

I noen få tilfeller (i forhold til hvor mange som har bl. i svangerskapet) tar det flere år før det blir borte / eller det blir aldri borte.

Det er ganske umulig for meg å si hvilken av disse "gruppene" du kommer innunder. Selv er jeg dessverre i den nederste gruppa og jeg hadde også enorme bekkensmerter under fødsel. Men de sa at det er nokså sjelden. De fleste kjenner ikke noe til bekkenet under fødsel

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...