Gå til innhold

Går man vrkelig ned i vekt av amming?


veronica<3

Anbefalte innlegg

Lurer veldig på dette:)

Har alltid slitt litt med vekta, trodde jeg kom til å bli enorm når jeg ble gravid, men heldigvis har jeg bare fått dilla på sunn mat:)

Har et par kilo for mye på kroppen min, og har ikke lyst til å slanke meg rett etter jeg har født heller, så derfor lurer jeg på om man går ned av å amme....

Har hørt veldig mange som sier det, men hørte nå nylig, at når man ammer trenger man dobbelt med næring, og at man derfor ikke går ned i vekt..... Blir takknemmelig for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gått ned noe ved amming. Har to barn, ammer den minste nå - han er tre måneder. Men vekta vil ikke ned nei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amming skal visstnok tilsvare 30 minutters jogging, eller forbrenning av 500kcal pr dag....

 

en venninne av en venninne var godt over 90 kg( hun var stor fra før hun ble gravid) da hun fikk sin førstefødte i september, julen var hun nedi 60 kg....hun ble bare tynnere og tynnere mot sommeren, men når ungen ble året sluttet hun å amme, og nå har hun gått mer og mer opp i vekt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, så la min mor på seg 18 kg med min søster, de kg forsvant på 3 uker med amming, og hun gikk ikke opp i vekt igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 10 overflødige kilo etter fødsel, men gikk ikke ned en tøddel. Nå 9 mnd etter har jeg 15 overflødige kilo... Selv om man ammer blir man særlig i starten mindre aktiv rent fysisk sett, og jeg med lav forbrenning fra før gikk nok opp i opp der. Pluss at matlysten øker. Tar et skippertak nå og håper sakte, men sikkert å gå ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dette varierer like mye fra person til person som med det meste annet. Noen går ikke ned i vekt i det hele tatt, mens andre går ned mer enn de ønsker. Selv var jeg i den siste gruppa. Jeg raste ned i vekt etter fødselen. La ikke på meg mer enn 11-12kg under graviditeten, og disse var borte dagen etter fødselen. Så fortsatte jeg bare å gå ned og ble altfor altfor tynn selv om jeg spiste som en hest for å prøve å holde vekta oppe.. Når jeg sluttet med ammingen derimot kom kiloene tilbake (sikkert fordi jeg fortsatte å spise som en hest), og før jeg kom inn i et litt sunnere mønster kom det litt for mange. Så, nå skal jeg kvitte meg med en 3-4 kg. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo

Vil dette være likt gjennom heile ammeperioden,at det er ei ekstra forbrenning på 500 kcal?

Eg har nemlig lurt på om amminga holder igjen de siste kiloa,sjølv etter så lang tids amming(2.5 år) Det kunne iallefall Expat inne på ammedebatten sei,at det kunne halde de siste kiloa igjen.Ikkje veit eg,men de første,som eg fekk som yngre,så for de jo lettere kiloa,trass amming.Men amma ikkje så lenge då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk jeg ikke ned en tøddel :( raste ned 10 kg etter fødsel (la på meg 7 gjennom graviditeten) og jaggu meg kom det ikke snikende på 15 kg gjennom permisjonstia.. så da var jeg like langt, om ikke med et enda verre utgangspunkt! men, det skal jo sies at om jeg ikke hadde vært noe så inni granskauen søtsugen at jeg ikke klarte holde meg vekke fra sjokon, og hadde tatt meg selv litt i nakken og bevegd meg mer, så hadde det nok ikke gått slik;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...