Gå til innhold

tre små :)


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Går alt bra med Nora og brokket nå da? Nå skal det bare gro igjen av seg selv, eller skal det behandles etter "episoden"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ble henvist til kir poliklinikk ved 6 mnd kontrollen fordi brokket er av anseelig størrelse:-) (det er 5x5 cm når hun står, og buker 3,5 cm ut fra kroppen). Fikk brev tilbake fra sykehuset, og fikk 6 mnd ventetid.. Etter episoden med inneklemming blir hun iallefall prioritert i forhold til venteliste:)

 

Det har ikke vært vanskelig å klemme tilbake brokket i perioden etter hun var på sykehuset. Men vi følger veldig godt med, og er hun utilpass er det vel magen som blir undersøkt først nå;-) Hun var jo i god form 2 minutter etter at brokket var klemt inn - så det var helt klart at hun hadde vondt.

 

Navelbrokk heler seg stort sett selv. Det er vel det som er i ferd med å skje nå, og brokkporten (åpningen i bukveggen) blir mindre, og faren for inneklemming er større. Om det skal behandles eller gro igjen av seg selv må jeg la erfarne kolleger bestemme. Jeg vil nok helst at det skal få gro igjen av seg selv, men om det er stor risiko for ytterligere inneklemmingsepisoder vil jeg vel helle mot at det er best å operere i en rolig fase mot å måtte hasteoperere fordi det ikke lar seg klemme tilbake. Uansett nå venter vi på et nytt brev fra vårt kjære sentralsykehus - med time tidligere enn 6 mnd fram i tid;-)

 

Var det Ingrid som også hadde navelbrokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det har nesten grodd igjen av seg selv nå.

 

Det var da et stort brokk? Ikke det at jeg har så greie på det, men jeg satte meg nå inn i hva det var da jenta mi fikk det. Greit å få en vurdering av det i hvert fall - og litt tidligere enn planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...