Gå til innhold

Bekymret over småblødning

Anbefalte innlegg

Jeg er 5 uker på vei og har hatt småblødninger i nesten en uke nå... Leste at det var normalt med litt blødning, men i en hel uke? Har sjekket på nettet og noen steder står det at det er helt normalt, andre steder at man bør oppsøke lege. Er litt bekymret... Noen som opplever det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8348701-bekymret-over-sm%C3%A5bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Skjønner du er bekymret. For å ha størst mulig sjanse til å få svar, ville jeg først å fremst ha bedt min lege om UL. Du får det innen en uke. Ellers er det kanskje et tips å søke opp et annet forum på denne siden for å få bedre kontakt med de med erfaring fra blødning. Lykke til- håper det går bra med deg:-)

Jeg begynte med småblødninger torsdag, var på jobb hele fredagen, hadde da ganske sterke mens'lignende smerter og blødde en god del, gikk på do kanksje ca 2 ganger timen kom både på papiret og drypte ned i toalettet. Da jeg kom hjem fikk jeg ut en klump med koagulert blod, ringte da legevakten og fikk komme ned med en gang. Legen anbefalte meg at dersom jeg forsetter med småblødninger dvs at jeg ikke blør ut 5-6 bind til dagen bør jeg vente til mandag og kontakte legen da, dersom jeg blør mye kan jeg ta direkte kontakt med sykehuset for undersøkelse og innvendig UL. Jeg blør heldigvis nå mindre igjen og har mindre smerter sånn at jeg avventer til mandag. Men synes du bør ta kontakt med legen du også, finke leger kan se om det er åpning i livsmorhalsen slik at det vil synes om du er i ferd med eller har hatt en SA. Lykke til, krysser fingrene for oss;)

Snakka akkrat med venninna mi. Ho hadde småblødninger de 3. første mnd av svangerskapet, og så igjen de 2 siste, men alt gikk bra og ho har fått et perfekt vidunder:) Ho hadde kontakt med lege hele tida, ble sykemeldt når ho hadde bødninger for å ta det med ro.

Hei hei......... Jeg har nå hatt små blødninger i 4 uker (8+6 i dag) er på UL på sykehuset hver andre uke og alt ser fint ut, den lille vokser og har det bra. Det ligger visst en blodansamling inni der som blør, og den skal ikke være til noen fare for den lille.. Jeg må jo ta det rolig da, men ser foreløpig ut til å gå bra. Derfor trenger ikke småblødninger bety at det er noen fare, klart blør du mye og har smerter er det ikke bra. Har hatt en SA og en XU før så jeg vet hvordan det kjennes ut når det går galt. Men ville ha kontaktet legefor å få en UL så vet du. vondt og gå sånn og lure........

LYKKE TIL :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...