Gå til innhold

Lap i måren.. Gruer meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. Skal til lap i måren, og gruer meg litt... Noe spes eg må ta med meg eller huske på? Vet eg skal være fastende, ikke bruke sminke, og må fjerne alle piercinger... Kor lang tid tar det ca..? Skal fjerne cyste + skjekke om egglederene er tette / åpne

Takker for svar..:)

klem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hallo!

selve inngrepet tar ca 15 min.du blir vekket ca 45 min etter.

på de fleste sykehus møter alle som skal inn til samme tid,

så du må være forberedt på å vente litt.

du får reise hjem etter et par timer (så lenge alt er normalt).

jeg var inne i går,og må ærlig innrømme at det ikke var det

mest behagelige jeg har vært med på....

er litt bedre i dag,og har nesten ikke vondt når jeg ligger i ro.

men det vil nok ta noen dager før du føler deg kvikk.

pass på å ta det rolig når du reiser deg første gang etter narkosen.

ta med deg behagelige klær og bruk de neste dagene på å

synes synd på deg selv!!

masse lykke til!

Skrevet

Da jeg hadde lap for 3 år siden, så skjedde følgende....

Kom på dagkirurgisk avd kl 900.... fikk de sexy sykehus klæra og fikk en seng... der lå jeg å venta i lang tid. Så ta med en bok.... det hjalp bra:-) Da min tur nermet seg så kom kirurgen og snakket med meg.. tok meg inn på et rom for å ikke la alle høre...

Så kom anestesilegen med anestesi pleier for å høre om jeg var allergisk mot noe spes, og tok meg med inn på stua...

der måtte jeg legge meg på benken, av med trusa og oppi bøylene.. Hadde en person som hele tiden snakket med meg og holdt meg i hånda...fikk venoflon, men merket ikke mye.. og pleieren snakket hele tiden om hva for hobbyer jeg hadde for å få ned pulsen min.... var jo redd... og det er ikke uvanlig når en skal opereres:-) så fikk jeg en lapp over panna mi for å sjekke hvor dyp søvnen min var:-) fikk narkosen og oksygenmasken over munn... fikk beskjed om å telle bakover fra 100...

Våkna et par timer senere støl og mørbanka i kroppen... fikk ringe til sambo og fortelle at det var over.... fikk mat og ble tvunget til å ta smertestillende.... for gassen de bruker kan gjøre vondt i skuldre og under ribbena... bedre å ta smertestillende jevnlig, enn å få masse vondt.....

Dro hjem før klokka var 4 på ettermiddagen, og var fornøyd med det.-)))

Håper du ble litt beroliget:-)))) Lykke til i morgen... dette går så bra:-)

Skrevet

takker for svar...:) Hva mener du med av med trusa og oppi bøylene...? Har mensen, men det sa de ikke betydde noe...

Skrevet

hvis du skal dit for utredning kan du ikke ha mensen,men det

gjør ikke noe så lenge du bare skal fjerne cyster.

du blir lagt i gu stilling før du sovner.så roter de med masse rart oppi

der......

jeg måtte bytte timen jeg fikk først pga mens...

Skrevet

hmm, spurte, og de sa det ikkje gjor noe om eg hadde mens, men vi får bare vente å se hva de sier i måren.... Skal fjerne cyste og skjekke eggledere..

Skrevet

ok.lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...