Gå til innhold

Gravid og livredd


Bellamee

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har endelig klart å bli gravid, jippi :-). Har pco og sliter med å klare å bli gravid. Dette er min tredje graviditet ( er nå i 5 uke) og de andre har endt i spontanabort. Det har tatt meg 1 år mellom hver gang å klare å bli gravid og er nå livredd for at det skal gå galt..

Hver gang jeg går på do er jeg redd for at jeg skal oppdage den velkjente blødningen.

Er det noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal takle dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-) Skjønner at du har d slik. Er litt redd selv. Har hadt to sa. Men nå har jeg tenkt å ikke prøve å tenke på d så mye(ikke så lett) Gi spiren i magen masse kjærlige tanker. Vi kan muntre hverandre opp. Hadde vel en sa i fjor høst og,for jeg tok en test og noen timer etter begynte jeg å blø. Nå skal spiren sitte. Lykke til Bellamee. Fant ut at jeg var gravid ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :-) finnes ingen bedre lykkerus........

Ja det er ganske nervepirrende. Men vi får prøve å støtte hverandre. Skal til gynekolog på mandag og ta ultralyd. Vil nok slappe litt bedre av etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Stakkars deg! Har det på samme måte, har mistet tre. Heldigvis har jeg ikke hatt vanskelig for å bli gravid, bare for å holde på fosteret. Er livredd hele tiden, den minste antydning til mensmurring sender meg rett på do for å sjekke. Forsøk å ta det med ro og tenke på andre ting. Les bøker, se filmer, gå på jobb og få tankene over på andre ting enn mage og baby, om du kan (det er ikke lett!).

Jeg synes du skal oppsøke en akupunktør. Det har jeg gjort, i tillegg til at jeg følges opp av Rikshospitalet. Ring og snakk med dem og se hva de kan tilby. Det har vært en positiv erfaring for meg, og jeg er nå til akupunktør en gang i uken.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer!

Har dessverre ingen gode råd til deg. Vil bare si at jeg sjekker også papiret etter hvert dobesøk med frykt for blod, og jeg har aldri hatt sa/ma.... Tror det er veldig vanlig og vi må vel regne med at vi sjekker papiret til vi er 12-13-14 uker på vei...

Lykke til videre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...