Gå til innhold

jeg er kvalm jeg! nå liksom!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

det er vel veldig individuelt med kvalme som med det meste annet når man er gravid. noen blir kvalm tili, andre senere, noen heldige blir ikke kvalm i det hele tatt.

var ei her inne som trodde hun slapp unna, men kvalmen kom snikende først i uke 9:P

selv er jeg 7+2 i dag. kvalme kommer og går, noen dager bedre enn andre. mest kvalm på ettermiddagen og hvis jeg blir sulten eller sliten og trøtt. åsså har jeg behov for noe salt konstant...hehe..

klem

Ganske vanlig at kvalmen kommer snikende i 8.uke har jeg lest (og stemte iallfal på meg.. gruff). Men så satser jeg på at den slutter i uke 10 som det også står er vanlig:) Men, som det blir sagt, det er jo ganske individuelt. :)

Jeg ble ikke kvalm før ute i uke 7, trodde jeg skulle slippe jeg.... Nå er jeg i uke ni, og er passe lei av dette kvalme greiene. Håper veldig på at den slutter i uke ti. Har hatt noen veninner som har vært dorlige i ni måneder, og ikke lagt på seg nesten i det heletatt.

Jeg ble faktisk kvalm FØR jeg fikk en positiv test - en av indikasjonene på at noe var på gang. Jeg holder det ganske bra i sjakk med å spise ofte og lite. Det varierer mellom 1 1/2 time og 3 timer mellom hver gang jeg kjenner det kommer "snikende" og trenger å spise.

Som dere sier: Håper det går vekk etter noen uker

Annonse

Jeg er 7+3 idag, og kvalmen kom i begynnelsen av forrige uke. Sist jeg var gravid var tiden jeg var kvalm helt forferdlig, jeg klarte ikke å spise eller noe, var dårlig hele dagene. Denne gangen ser det ut som om jeg klarer å kontrollere kvalmen bedre, jeg tar ingefær tabletter (som fungerer veldig bra, anbefales på det sterkeste) og jeg har fått tilbake noe av matlysten og spiser 4-5 måltider til dagen.

Kvalme er helt usj, kom ramlende ned i hodet mitt i dag når jeg sto opp.. Vært litt småkvalm et par dager i løpet av siste uka, men i dag er det helt ille.. klart å få i meg en salt kjeks i dag, og den tok fem min å spise.. Har heldigvis klart å spise mye de siste dagene, for jeg er jo ikke av dem som klarer seg lengst uten mat.. Er ikke helt sikker på hvor langt på vei jeg er heller, uke 7 tror jeg.. Skal ikke til legen før 21 mars.. :(

usjda...høres ut som jeg ikke er helt av kroken her enda da nei...jeg er nok en av dem som ikke blir kvitt det i uke 10 om det skulle dukke opp ja...hadde hypermesis med nr en,og ble sykmeldt pga kvalme ved første svangerskap..så går her og krysser alt jeg har for at d ikke ska være det! gav seg ikke LITT en gang første gang før jeg var godt over 20 uker..blæh..dagen i dag har gått rimelig greit da,med colaflaska i bakhånd...jeg som ikke liker cola engang:-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...