Gå til innhold

svangerskapskontroll


*teresa*

Anbefalte innlegg

er det vanlig at legen ikke foretar en gynekologisk undersøkelse ved første svangerskapskontroll? jeg er andre gangs fødene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første graviditet på første svangerskaps kontroll,så foretok legen min GU,men på den andre graviditeten på første kontroll så gjorde han det ikke. Lurer på om det er forskjellig fra sted til sted jeg.

Har hørt at flere andre bare tar blodprøver på første kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved første kontroll skrev legen min bare sånt "helsekort for gravide".. så det er vanlig. (både første og andre svangerskap) noen leger tar en sjekk ved første kontroll.. kommer sikket ann på.. slik som hun over sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte nå sist om hun skulle ta gu på meg, men da sa hun bare nei, jeg synes ikke det er så bra å gjøre det nå i graviditeten. de gjorde det for to år siden, men hadde visst slutta med det. hun jobber i tillegg som jordmor på ullevål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at de har slutta med GU på gravide. Vi skal jo ta en GU hvert 3 år. Men dersom man er gravid er det visst ikke så gunstig å ta denne prøven. Tror det handler om at skjeden og livmorhalsen endrer seg ved graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...