Gå til innhold

Hmm.. vekke henne? Hva ville dere gjort?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Nå har hun sovet i en drøy time, pleier aldri å sove så seint på dagen og så lenge, men hun har ikke sovet siden klokka 11(da to timer). Nå lurer jeg virkelig på om jeg skal vekke henne, for at hun ikke skalbli vanskelig å legge... Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig det der. Kommer an på formen. Dersom hun er frisk og rask ville jeg nok bråka litt ekstra rundt henne sånn at hun gradvis våkner, men er hun ikke helt frisk, ville jeg latt henne sove:) Kanskje hun har litt ekstra sovebehov idag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du, er det ikke typisk, hun våkner ALLTID av at jeg tar opp og ned av oppvaskmaskinen - jeg har gjort begge deler og bråka nå, men hun sover! Hun har jo som nevnt sovet lite, om hun er våken litt lenger i kveld gjrø jo heller ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alltid sånne spørsmål er vanskelige... Men når Karsten har sovet sent på ettermiddagen har vi aldri vekket ham. Har tenkt som så at da trenger han vel kanskje søvnen sin. Men selv om han sover sent på ettermiddagen så har det faktisk aldri gått ut over leggetiden! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med at hun sover enda da, men svarer allikevel, for jeg opplevde dette selv for ei tid tilbake siden:

 

Som regel var Maja i seng til senest 18.30. Syntes det var litt tidlig, men hun var jo stuptrøtt - så vi lot henne få legge seg da. Hun sov veldig dårlig om natta - våknet maaaange ganger for mat om natten. Da hadde hun siste duppen slik at hun ikke sov etter 16.

 

Så en dag fikk jeg hun ikke til å ta siste duppen sin slik hun pleide - men hun var stuptrøtt kl. 16, så jeg prøvde å legge henne da. Hun våknet ikke før kl. 18! Klokken 20 la jeg henne for natta den kvelden og for første gang på aldri så lenge sov hun lengre intervaller.

 

Nå merker vi stor forskjell dersom vi legger henne kl. 19 eller kl. 20. Legger vi henne for tidlig våkner hun flere ganger om natten, men legger vi henne kl. 20 sover hun som regel rundt - ei amming på natten - men det er jo ikke noe å klage over ;-)

 

Ble plutselig usikker på hva som var poenget mitt er... Jo! Jeg ville bare latt henne få sove :-) Og heller tatt en senere legging for å se hvordan hun reagerer - det er jo bare å gjøre det slik dere vanligvis pleier å gjøre det imorgen hvis det slår feil ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot henne sove til kl 18, da bråket jeg litt med vilje rundt i gangen der hun sov, så våknet hun. Da hadde hun sovet i to timer, så det var nok. Men innser nå at hun kanskje burde ha sovet litt lenger, for hun ble fort trøtt igjen.

 

Jeg var bare ikke vant til dette, hun pleier å sove en halv time mellom 12 og 15, så er hun våken resten av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...