Gå til innhold

Er det vanlig å ha mensen/blod mens en er gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid, men har småblødd i 6 dager nå. jeg vil bare at det skal gi seg slik at jeg slipper å bekymre me noe mer.

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke opplevd dette, men vet at dette ikke er vandelig.

så jeg ville ha ambefalt deg å komme til lege så fort som mulig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør skjekke det ut hos legen, men det er mange som opplever blødninger i løpet av de første månedene, trenger ikke bety at noe er galt. Det kan for eksempel være at det har vært flere befruktede egg, kan også ha noe med hormoner å gjøre, men husker ikke helt hva.

 

Uansett bør du ta kontakt med legen din

 

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, eller du kan ha såre slimhinner.

Jeg har hatt en del blødninger, men ingenting har vært galt.

 

Det er veldig individuelt, derfor skal man alltid ringe legen og få en vurdering fra denne.

 

Men hun som skriver over her at dette er ikke normalt tar helt feil, for 25%av vellykkede svangerskap har opplevd blødninger.

Desverre kan en ikke si om en blødning er et tegn på at noe går galt, eller at alt er i orden, uten undersøkelse, for dette er så individuelt.

 

Dersom du er veldig tidlig gravid, kan det være greit å ta en hcg-test, for å sjekke om du har stigning. om du har det, er det ikke noe problem.

 

Det kan også være at du aldri har vært virkelig gravid,at egget bare har streifet borti livmor, sånn at du har fått nok hcg til å slå ut på en test. vanskelig å si.

 

ta en telefon til legen uansett du:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste er å ta HCG blodprøve hos legen din for å se om den stiger, så har du iallefall utelukket at du har mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan ha en mens lignende blødning der du skulle ha hatt mensen. Dette er fordi at det gule legemet i eggstokkene fortsatt produserer progesteron og østrogen til fjerde måned. Da tar morkaken over denne produksjonen. Dette kan oppleves også som stikninger, ganske kraftige, bare på den ene siden nede i bekkenet, det er helt normalt.

 

Men er du bekymret så ville jeg ha kontaktet lege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...