Julla Skrevet 22. februar 2007 #1 Del Skrevet 22. februar 2007 Min sønn på 3 mnd kan sove godt i armene mine i sofaen, men med en gang jeg legger han fra meg så våkner han nesten med en gang og er lys våken! Det virker som han vil være oppe i armene hele tiden. Han ligger i sengen sammen med meg og legger seg når vi legger oss rundt midnatt. Har lyst til å legge han tidligere om kvelden i hans egen seng på rommet vårt men tviler vel på at det går siden han sover så lett. Han våkner 3-4 ganger om natten og blir da ammet. Noen som har noen råd til hvordan jeg skal få orden på søvnmønsteret el er det litt tidlig? Om dagen sover han i korte perioder, våkner med en gang jeg flytter meg. Er veldig slitsomt da jeg ikke får gjort så mye. Noen andre med samme problem? Han greier nesten ikke å sovne av seg selv heller. Må ha pupp for å duppe av. I vognen sovner han som en stein når vi triller men våkner opp når den har stått i ro i et kvarter... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8346252-v%C3%A5kner-med-en-gang-jeg-legger-han-fra-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Jente03-Gutt06♥ Skrevet 22. februar 2007 #2 Del Skrevet 22. februar 2007 Her i huset er d veldig likt din situasjon. Kristoffer er blitt 4,5 mnd, og har fått det for seg at søvn ikke er noe morsomt. Legger han 20.15 hver kveld, så når klokka begynner å nærme seg så vises d veldig godt på han. Jeg la han til fast klokke i ca 3-4 uker, og etter d var han tilvendt. Men d store problemet nå er at om dagen sover han nesten ikke i d hele tatt. Om han sover så er d ikke lenge. Max 40 min, hviss d er så mye. Og kan godt være våken opptil 4 timer, får så å ta en ny blund på 30 min. Han er langt fra uthvilt når han våkner. Surkete og sur! (dette har han vært nå i ca 14 dager) Har begynt å gi han litt grøt om kvelden. Sover bedre på natta nå, er oppe 2 ganger, 3 gangen står vi opp. Da er klokka 8 på morgenen. Og han er VELDIG klar får å starte dagen. Har også prøvd å trille, men om vi stopper så våkner han. Før kunne han sove to lurer iløpet av dagen, og hver lur var mellom 2,5 - 3,5 time. Må også legge til at han "krever" å bli puppet i søvn.. (Om å sovne i armene,... Jeg spurte helsesøsteren vi går til om hva jeg kunne gjøre får å få han til å sove videre når jeg la han fra meg. Hun ba meg legge sammen brettet håndkle under madrassen i vogna så d ikke er helt flatt lenger. Fordi barna når de begynner å bli litt eldre, klarer de ikke lenger å ligge så flatt som helt nyfødte uten å våkne. Og d hjalp faktisk! Legger i tillegg en gulpfille mot ansiktet hans så han kjenner sin egen lukt, og at d blir lunt rundt nesen. Dette har hjulpet meg imot at han våkner når jeg legger han fra meg.) Dette ble visst litt rotete, men.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8346252-v%C3%A5kner-med-en-gang-jeg-legger-han-fra-meg/#findComment-8350573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #3 Del Skrevet 15. mars 2007 mathias våkna alltid når jeg la han i vogga før.. men så ble det lammeskinn og varmeflaske der før vi la han. Men nå legger vi han bare i vogga når vi merker han er trøtt, og det samme i vogna på dagen så sovner han ganske greit. *bank i bordet* Men ettermiddagene er fortsatt en kamp for å få han til å ta en dupp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8346252-v%C3%A5kner-med-en-gang-jeg-legger-han-fra-meg/#findComment-8642552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillegull_mamma Skrevet 22. mars 2007 #4 Del Skrevet 22. mars 2007 Da jenta mi var på samme alder, ble en bære-slynge redningen for meg. Hun ble også redd og lei seg dersom jeg prøvde å legge henne et sted alene. Men ved å ha henne i slynga, kunne jeg bære henne samtidig som jeg fikk gjort husarbeid og andre ting jeg skulle ordne. Hun sovnet også veldig lett i slynga. Det finnes mange butikker som selger bæretøy nå (sjal, slynge, MeiTai, Ergo bæresele osv.). Mange har annonser på tettinntil.com. Tror også babyshop har begynt å selge sånt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8346252-v%C3%A5kner-med-en-gang-jeg-legger-han-fra-meg/#findComment-8727926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå