Gå til innhold

Da har Sofie vært på 7mndr kontroll


Gjest

Anbefalte innlegg

Alt sto bra til, men kunne godt begynne å gi henne mer fast føde, prøve å få til 4-5 ganger om dagen.

Hun er nå 67 lang og veier 8kg. Har vokst 3cm på nesten 2 måneder, og lagt på seg 300gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi har hun? Amanda har nettopp vært på 6 mnd-kontroll, men de er vel født samme dag? 27. juli? Tror kanskje helsestasjonen surrer litt.. Men pyttsann. Amanda er 64,5 cm og 7380 gram nå =)

 

Mer fast føde altså? 4-5 ganger om dagen? Dvs. fast føde til nesten alle måltidene da? Amanda får tre fulle måltider med fast føde om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De syntes hun hadde flatet ut litt i vekt siden hun har vært så god i stand hele tiden. Hun vil helst ikke ha fast føde, så får prøve litt hardere. Hun er født 28juli, så var der en uke på forskudd. (Hun var 4,3 da hun ble født)

Er oppe 5-7ganger om natta og ammer, så tror hun syntes litt synd på meg, at det var derfor jeg skulle prøve hardere med maten..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp flyttet hit, første gang vi var på kontroll her, så da ble det 7mndr mest for å bli kjent med helsesøsteren:-)

Har egentlig blitt vant til å gå litt i tåke nå. Jeg tar også hun på 2 år om natta, mannen min sover gjennom alt. Hun våkner 4-6 ganger med mareritt, sover 20min om gangen før en av jentene våkner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

off, vet litt åssen du har det.. Snuppa mi har også hatt elendig vektoppgang en periode nå, med kun 25g i uka... Vi har også ammet 5-6 ganger hver natt, men vet du hava? plutselig løsna det med fast føde, gikk fra å ikke være særlig interessert til plutselig å spise 4 fast måltider om dagen nå for to uker siden!! Har plutselig lagt på seg 135g på 6 dager!!!!Både jeg og hs ble like overrasket og ikke minst letta!!

 

Og nå ser hun ut til å ha roa nattpuppinga litt også, spiser bare 3-4 ganger nå, og det er bare så deilig!!! Vet åssen det er å ha en gubbe som sover gjennom alt gitt!! Han her kunne sovet gjennom et bomberegn, helt sikkert!!

 

Vil bare si at det går seg plutslig til, så hold ut så får du forhåpentligvis sove litt mere snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at det ordnet seg for deg "lille-snupp"! :o)

Men er det ikke vanlig at de har sånne perioder hvor de plutselig ikke legger på seg så mye?! Fra 4 til 5 mnd kontrollen la Karsten bare på seg 160 gram. Men helsesøster sa ingenting i det hele tatt om den lave vektoppgangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanlig, Emma var iallfall sånn. Hun spurte litt ekstra om Sofie siden Emma er på vekstutredning, så hun blir fulgt opp litt ekstra hun og. har gått opp 1kg mindre enn Emma hadde da hun var like gammel, enda hun var 1kg tyngre enn Emma da hun ble født. Men, hun er jo fornøyd og godt i stand, så jeg stresser ikke så mye med det.

Skal på videre utredning med Emma i morgen, skal måle og veie henne, krysser fingrene for at hun har vokst masse på 3 mndr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg! Syntes det var slitsomt når Albert våknet hver time hele natten jeg, men du har jo enda en å stå opp med i tilegg! Men etter hvert som Albert vendte seg til fast føde, begynte han å sove bedre på natten. Nå sover han hele natten uten mat, kun sutt et par ganger. For håpe Sofie gjør det snart også:)

Vi var forresten også på 7 mnd kontroll i dag, og han veide 9650 gram! Og var "bare" 69 cm lang.. Hehe. Har gått opp 720 g på ca 4 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...