Gå til innhold

Til dere som har født før....

Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅ man amme barnet rett etter at det er født?

Jeg har gjerne lyst til å ta meg en dusj og "komme" til meg selv før jeg begynner med ammingen osv..

Vil liksom ikke ha ungen oppå meg med blod osv, hva synes dere eller hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vanlig at barnet blir lagt opp til mamma med en gang, men ofte blir de tørket litt først. Sånn tenkte jeg med første mann, men når han ble født og lagt opp til meg tenkte jeg ikke på det i det hele tatt. Du blir så glad for å se barnet at du er i en annen verden, og da betyr litt gørr ingen ting. ikke tenk på det. Bare gled deg!!!

Skrevet

Trur nok at når alt er over så kan du ikke vente med å få barnet på magen å få lagt det til puppen. ikke sikkert at barnet tar puppen med en gang, men det er en helt fantastisk følelse å få sitt nyfødte barn opp på magen, dusj og slikt er ikke så viktig lenger da..... du får tid nok til det senere

Skrevet

Om man må vet jeg ikke, men tror det er ganske vanlig å få babyen rett opp på brystet, det hjelper jo på å få ut morkaka når babyen suger for første gang! Fødte en nydelig datter i 2005 og hun var så ren og fin i huden, ikke noe blod. Tror nok ikke det første du tenker på etter fødselen er en dusj=) Er 36+6 i dag og gleder meg til å se og kose med h*n for første gang!

Skrevet

Det der er en snodig følelse. I det du har født er du kjempe-pigg og føler deg som kongen på haugen de neste par timene. Så når du får babyen hos deg og du kan legge den til brystet så er det en perfekt følelse! Babyen blir tørket, og blod er ikke involvert i kontakten mellom deg og baby. Du får en varm, myk og DEILIG liten skapning lagt til deg!

Da jeg fikk nr 1 og jordmor la henne til meg før hun var tørket, nektet jeg å holde henne... jeg syntest det så litt "ekkelt" ut, så mannen min holdt henne inntil meg (han satt bak meg, baby lå oppetter magen/brystet mitt og han holdt rumpen og hodet hennes). Han begynte sporenteks å gråte, og det er det han forteller førstegangsfødende om i dag: den fantastiske følelsen av å holde et varmt og nyfødt barn med den mykeste, myke huden!

Så sånn foregår det (ved mine to fødseler i allefall):

Føde, føde, føde

Baby legges intill deg (kun noen få minutter)

Baby tørkes, navlesnor klippes, baby måles og veies, kles på

Baby blir lagt til brystet for første gang

Og tro du meg: du vil ikke vurdere å snu deg bort fra noen av de overnevnte punktene! (kanskje med unntak av klipping av navlesnoren da...)

Skrevet

Rørene å lese hvordan følelsene settes i full gang når en holder sin lille for første gang....sukk :-)

Skrevet

Hun ble tørket av og så lagt på magen min.Deretter ble hun vasket, veid osv før vi ble trillet til barsel.Jeg ammet ikke før da.Er det noen som ammer rett etter barnet kommer ut da??Har ikke hørt om det før.Men å dusje hadde jeg ikke orket å tenke på med èn gang, det var jo midt på natta!

Skrevet

Min lille ble lagt rett på magen min, uten å bli tørket først, så bæsjet han på meg... Om det brydde meg? Nei, jeg kysset det blodige hodet og holdt godt om han. Det er helt utrolig de følelsene som velter i deg. Guuuud, gleder meg til han i magen kommer ut nå også.

Skrevet

Nå ble jeg helt satt ut av følelser her.

Venter nr 2 om 7 dager (hvertfall terminen) og ble nå så utålmodig at jeg holder på å dø på meg.. he he.

Husker følelsene fra sist!! helt utrolig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...