Gå til innhold

1.gangskontroll

2-be

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11 uker på vei ned nr.2 og var på 1. gangskontroll hos legen i dag. Sist jeg var gravid, fylte legen ut det grønne skjemaet (het det kontrollkjema?) på første kontroll, men i dag var det ikke snakk om det i det hele tatt... Er det slutt på å bruke det skjemaet, eller tenker legen at jordmor skal gjøre det? skal ikke til jordmor før om 1 mnd... Bør jeg ringe tilbake til legen og etterlyse det?

takker for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke slutt på "Helsekort for gravide". Fikk det hos legen min ved første kontroll jeg.

Selv går jeg ikke til jordmor, men hadde likevel blitt overrasket om jeg ikke hadde fått hos legen først.

Du kan jo ringe legen din i morgen å høre om det var en forglemmelse, eller om du skal vente til du skal til jordmor.

Skrevet

Jeg fikk ikke kortet av legen ved første kontroll, men legen hadde fylt ut noen få av feltene og levert det til Jordmor som ga det til meg 1 mnd senere da jeg var på første kontroll hos henne.

Disse to deler riktig nok lokaler og samarbeider tett om alle gravide klienter de har.

Skrevet

legen min trodde jm ville gjøre det, og jm trodde legen min gjorde det så her kom det misforståelser oppå hverandre. det endte opp med at jm gjorde det på første kontroll der i uke 12...

Skrevet

Takk for fine svar fra dere! Jeg ringte tilbake til legen, og det var faktisk han som hadde glemt hele greien.... Snakket med damen i resepsjonen, og hun ordnet skjemaet pr telefon, og sender det til meg i posten. Snakke om å være vimsete ;-) -både legen og jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...