Gå til innhold

mye styr med amming.

Anbefalte innlegg

Nurket er snart 2 uker.Ammer og ammer.Såre brystvorter.Har favorittpupp,og klarer bare få lokket henne til å ta det andre brystet et par ganger i døgnet.Må pumpe dette brystet et par ganger idøgnet for å ta bort det verste sprenget,og tømme tilstoppede melkeganger.

Har altfor mye melk.Det renner og renner.Blir helt gjennomvåt,og synes foreløpig det er greiest å amme uten andre tilstede.

Har jo vært igjennom dette før,og husker jeg synes det var mye styr i begynnelsen,men at det gikk seg til,og at det etterhvert var en fantastisk opplevelse.Men akkurat nå synes jeg ikke det.

Når er det det begynner å bli lettere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8344351-mye-styr-med-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går seg nok snart til skal du se!

Ang favorittpupp: prøv å legg henne i tvillingsstilling for å ta det andre brystet, det må jeg gjøre for hun nekter også å ta den ene puppen bortsett fra når hun er veldig trøtt. Da lures hun til å tro hun får favorittpuppen, funker iallefall her.

har fått det til kun en gang i tvillingstilling.De gangene jeg får det til er når vi ligger i sengen på formiddagen.

I sittende stilling er hun ikke interesert,bare hyler.Prøver å tilby puppen ofte,og håper at hun venner seg etterhvert.

Etter en måned husker jeg at det begynte å stabilisere seg, for da sendte jeg nemlig dyna til rens fordi den lukta surt! :S

Kan det være dårligere utdriving på favorittpuppen, tror du? Da kan det være lurt å amme på favorittpuppen, få i gang utdrivinga, og deretter bytte.

Lecitin-kapsler(fås på apotek/helsekost) forebygger tilstoppede melkeganger!

Det er jo som det sier, når det går seg til blir det bare kos med amminga! :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...