Gå til innhold

Hjelp til valg av barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe en førstegangsfødende med å velge vogn?? Jeg aner ikke hva jeg skal se etter eller velge, og jeg blir ikke noe klokere av debattene her inne - dessverre :(

Søsteren min har en nesten ny Quinny Freestyle som jeg kan få (må kjøpe bag), og når man tenker på alt man må kjøpe er det veldig greit å spare noen kroner. Men samtidig vil jeg forsikre meg om at det er den beste vognen til vårt bruk. Vi har også en STOR hund, og ønsker derfor i utgangspunktet en vogn som ikke tar stor plass i bilen. Quinny'en er jo ikke så liten slått sammen. Så i butikken at TFK blir ganske liten...

Noen råd????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, når har du termin? Trenger du stor bag? 3 eller 4 hjul? Skal du trille på skogsstier eller mest i by?

Det jeg har hørt fra andre som har hund (og som har med den når de triller) er at det er lettere med svingbare hjul (og ikke en vanlig 4 hjuling).

Hvis du har termin i sommer/høst ville jeg valgt en vogn med stor bag slik at du slipper å bytte til sportsvogndel midt på vinteren.

Skrevet

Ville uansett gått for TFK. Lettere å slå sammen, tar mindre plass, større sittedel så du får god plass til babyen i vinterdress og voksipose, mygnett i kalesjen. Stor bag. Kan bare si positive ting om den vogna.

Skrevet

Hvis du FÅR en nesten ny quinny freesstyle ville jeg tatt imot den! Min erfaring som førstegangsmamma var at det var iløpet av det første halve året at jeg så hvilke behov jeg faktisk hadde, etterhvert som jeg brukte den så så jeg hva som var positivt og negativt og hva som skulle vært annerledes.

Om du kan få en så billig vogn (bagen kan du jo sikkert få kjøpt på nettet eller noe til rundt 1000-lappen) så kan den jo iallefall være greit å starte med den. Så kan du heller kjøpe en ny når du vet hvilke behov du faktisk har, om du ikke blir veldig fornøyd med quinnyen da =)

Tfk sine vogner får jo veldig mye skryt, og er nok veldig gode, men den er kun forovervendt og av og til så er det kjekt å kunne ha ungen vendt mot seg. Iallefall i tiden før de blir 1 -1.5 år. Så om du kjøper en tfk før den tid, så kan det uansett være greit å quinny-vognen i tillegg.

Når du får quinnyen så billig så kan du jo faktisk ta deg råd til å kjøpe en komplett tfk med hardbag i tillegg om du ønsker det.

Du kan også bruke mykbag i sportsdelen til quinny, vet om flere som har gjort det. De kan du få enda billigere enn hardbagen, så er et godt tips om du tror du vil ha en tfk i tillegg.

Det positive med tfk er jo at den har stoor babybag, og blir veldig liten sammenslått.

Skrevet

Jeg har termin i midten av mai. Når begynner man å bruke sportsvogn fremfor bag??

Så bra at du har hørt at det er lettere med svingbare hjul. Det tenkte nemlig jeg også, siden jeg må gå med vogn og hund, mens damen i butikken sa at det var mer stabilt med 4 hjul når man også har med seg hund, men for meg virker det fryktelig umanøvrerbart...

Jeg kommer sikkert til å bruke vognen i skogen, men siden jeg bor sentralt i Oslo ser jeg jo for meg at vognen kommer til å smake mest asfalt. Og når vi drar på skogsturer må vi jo uansett trille på store grusveier e.l. - ikke små skogsstier.

Skrevet

Vet dere om andre vogner enn TFK som blir veldig små når man legger de sammen? Som du påpeker er ungen vendt mot deg i sportsvogndelen av TFK, og det synes jeg egentlig er veldig dumt.

De som har brukt mykbag i Quinny, har de bare lagt den oppå sportsvogndelen da?? Har de kjøpt en spesiell mykbag - finnes det en til Quinny?

Skrevet

Har bare lagt bagen oppi sportsvogndelen ja. Vet ikke om det finnes egen mykbag til quinny...har aldri spurt noen hvilke merker de bruker...

Men kan jo ringe noen som selger quinny å høre om det finnes egen mykbag, evt. bare ta med vogna å se om du finner en som passer.

Jeg vet ikke om noen trehjuling som du kan ha begge veier som blir veldig liten sammenlagt. Må bli quinny buzz da, men forhjulet på den gjør at den passer best som shoppingtrille/bytrille.

Om du vil ha en firhjuling så skal teutonia mistral bli liten, men har den ikke selv så vet ikke hvor liten den blir. Men det er utrolig mange som skryter av den vognen. De fleste bruker den med mykbag, da kan du jo bruke samme mykbag i quinnyvogna (hvis du skal ha den i tillegg).

Brio har et nytt understell som du kan få til både nye BRio HAppy og til de vanlige kombivognen, og det skal bli veldig kompakt sammenlagt. Men tror kanskje ikke den blir mindre enn quinny freestyle comfort.

Så har man jo Emmaljunga city cross, den vognen er veldig populær for tiden, hører veldig mye bra om den. Den skal også bli veldig liten sammenlagt.

Om du skal ha ny vogn kan det være en fordel å ta seg en tur på butikken å se på de forskjellige vognene, og gjerne prøve å se hvor stor plass de tar i bagasjerommet.

Skrevet

Tror forresten bebe confort high trek blir ganske liten sammenlagt. Den har tre hjul og vendbar sittedel. Kan se vogna (og sikkert målene på den) på www.babykos.no

Skrevet

jeg har city cross og kan anbefale den:-) Jeg byttet til sportsdelen i desember, men da hadde jeg tynt softbagen litt lenge...;-) lå litt trangt de siste ukene tror jeg. City cross er lett, slik at selv om det er 4 faste hjul får jeg vippet og svingt den m en hånd (og kaffe i andre hånden:-D). Kan absolutt anbefale den vognen. Går mye på asfalt men også noen kronglete skogsveier, aldri noe problem, den kommer frem overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...