Gå til innhold

Håper noen kan svare meg! ang pumping

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut med noen venniner om en mnds tid.. en vennine av meg blir 25år. Kommer til å reise hjemmefra i 8tiden på kvelden og kommer vel hjem mellom 24 og 2 alt fra hva jeg orker.. Skal også ha meg litt vin. Det jeg lurer på da.. hvordan forbereder jeg at det er nok melk til kvelden,natta, morran litt utover dagen, år jeg ikke kan amme? Når skal jeg pumpe meg? Jeg fullammer.. Er det før jeg ammer, mellom hver amming.. huff.. nei skjønner ikke detta jeg.. HVa gjør dere ? Hvordan vet jeg at jeg har pumpet nok? Må jeg begynne dager iforveien?

Fortsetter under...

Vel jeg har ikke gjort det selv ennå men skal bort om en uke. Derfor har jeg allerede begynt å pumpe og fryse ned. Har lest at de kan drikke opp mot en liter mm ila et døgn. Så spørs det når du tenker amme igjen..men beregn å ha godt med melk så slipper du bekymre deg.

Jeg ville pumpet noen porsjoner og hatt i frysen, pluss det du tror du trenger når du ikke kan amme. Evt så kjøper du litt mme som du/far kan spe på med hvis det du har pumpet ut er for lite. Tommelfingerregel er at de drikker 15% av sin egen vekt i døgnet.

Men - jeg ville sjekket om baby'n tar flaske eller kopp først!

Pump deg i mellom to amminger, eller hvis du bare mater fra en pupp om gangen kan du pumpe den andre etter ammingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...