Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Er det veldig vanlig? Jeg tenker på det med at man presser så hardt... Så kan det vel hende man gjør på seg? Det er dette jeg er mest nervøs for ved fødsel. Teit sikkert, men jeg synes det vil være så ekkelt dersom det skjer med mange folk tilstede. Jordmor, samboer, lege og gud vet hvem...
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Hører at det skjer med de alle fleste. Guer meg til dette selv. De er heldigvis proffe og forteller deg det ikke. Men lukten kan det hende kjennes. Har ei venninde som sa at under hennes fødsel luktet det skikkelig møkk.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 ja, men du kan få klyster på forhånd. Du tenker ikke på det når du ligger der...........
MissAntrop Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Jeg er også bekymret for dette og skrev nylig fødebrev for å ha med. Skrev litt om bekymringene jeg hadde rundt nettopp dette bla, og at jeg ville ha klyster (i tilfelle jeg ikke var istand til å be om det selv). Kanskje du også kan skrive et sånt brev? Alle sier jo at det er helt vanlig og at man ikke bryr seg om det når man først ligger der, og innerst inne så tror jeg vel på det. Det er forestillingen om hvorden det vil være som er verst, egentlig..
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Be om klyster på forhånd eller ta det hjemme før du drar på føden! Jeg var kjempe nervøs for dette når jeg skulle føde første gang, men fikk klyster med en gang jeg kom! Tisset derimot på meg minst 2 ganger under fødselen før de satt inn kateter, men jeg lover deg at dette bryr du eller de seg ingenting om når du er midt oppi det! Ikke vær nervøs for dette, det går såååååå bra=)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 hei. hører ikke til her, men er bare inne å titter litt. sist jeg fødte presset jeg så det kom litt avføring, jordmor sa : der kommer det litt avføring, fint da betyr det at du presser riktig. tenkte mye på det mens jeg gikk gravid, men uder fødselen så bryr dere dere ikke likevell. det var det siste jeg tenkte på for å si det sånn.. men når folk har spørt etterpå så har jeg sakt nei for jeg synes det er flaut, og de som hvet det sier ikke noe og har heller aldri ledd av det. det går nok fint...men jeg skal bruke klyster denne gangen.. håper det hjalp litt. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 Takk så mye for svar. Det er egentlig ikke bare for min del jeg er bekymret... Men tenker på samboeren som må overvære det hele. Kan jo hende han synes det er skikkelig ekkelt... Jeg tror jeg skal ta meg en prat med ham om det, slik at han er forberedt på at det kan skje. Så skal jeg snakke med jordmor om det neste gang jeg skal til henne. Blir nok å ta klyster ja... Å tisse på meg synes jeg egentlig ikke er det verste, så det skal jeg vel overleve... HI
jools Skrevet 22. februar 2007 #8 Skrevet 22. februar 2007 Hvis du har noe i blæra sperrer det for babyen så det tømmer de evt med kateter:)Men jeg husker jeg sa jeg må bæsje hallo jeg må bæsje,og jordmora neinei,du må ikke det.johoooo.. tror det kom ut ca en liten ert eller noe.som hun tørka kjapt vekk uten at nesten fikk det med meg.gjorde vel ikke det heller men jeg maste så mye om det at hun sa det.Alt man bryr seg om... De bryr seg iallfall ikke:)
Fallerifallera Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 Jeg var også veldig nervøs for dette, men snakket med samboer om det og han syns jeg var såå teit som gikk og bekymra meg for dette! "Er ikke det naturlig da?" var hans eneste respons. Og da hadde jeg gått og grua lenge for hva han kom til å synes om det...
PlinkiPlonk Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Jeg fikk klyx, når jeg kom inn. Pressa til jeg var blå i "auan", så vi sier her, men kom ingen avførin ut. Hadde tømt tarmen helt med klyxn. Men vet de som tar lakserolje, kan få seg en ubehagelig overraskelse når pressriene setter inn. Mange driter ukontrollert, og syns det ekkelt å flaut. Venninna mi bæsja på JM b.la.
cec26 Skrevet 22. februar 2007 #11 Skrevet 22. februar 2007 Dette tenkte jeg mye på før jeg skulle føde førstemann... men når jeg lå der, og hadde hatt rier i 40 timer, og egentlig ikke husket noen ting så dreit jeg oppi alt det der i ettertid.... det er sånn vi er bygd,at vi mennesker glemmer disse tingene under fødsel, eller så tror jeg alle hadde vært enebarn...hehe.... ( Jeg tissa og bæsjet på meg har jeg fått høre av mannen min ietterkant.... husker ikke en drit... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå