Gå til innhold

Hvordan gå ned 10 kg,oppskrift?

Anbefalte innlegg

Hadde virkelig trengt å få en grei oppskrift på å gå ned 10 kg....vet at det må til for å klare å bli gravid igjen.

Jeg er sjokoman,glad i middager,kvelds mat...ikke så lett å gå ned da.

Har noen "liggende" et opplegg jeg kan følge,uten for mye sult?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8343311-hvordan-g%C3%A5-ned-10-kgoppskrift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Oppskriften er å spise mindre/sunnere og trene mere. Drikk gjerne ett stort glass vann forann hvert måltid. Da blir du fortere mett. Spis mange små måltider istedenfor få store.

Bli kvitt søtsuget gradvis. Jeg kuttet først ut all brus drikking. Drikker nå Farris Bris, Bonaqua, vann og lignende istedenfor. Ikke ha snop liggende. Kjøp aldri mer enn det du har tenkt å spise. Når du skal på butikken så vær mett for da faller du ikke så lett for fristelser. Prøv å holde deg til snop kun på f.eks. lørdager. Når søthungeren kommer etter ett måltid så drikk ett stort glass vann og spis heller en frukt. Hjelper ikke dette så gå en tur.

Meld deg inn på www.vektklubben.no. Det er gratis. Der kan du registrer hvor mye spiser hver dag for å følge med hvor mange kalorier du får i deg. Du kan også legge inn vekt og høyde sånn at du får opp anbefalt antall kalorier hver dag. Spiser du f.eks. for lite kcal så er ikke det bra heller for da går kroppen over i sparemodus og setter ned forbrenningen. Jeg fikk anbefalt å spise 1600 kcal hver dag.

LYKKE TIL c",)

drikk grønn te, og ellers mye væske.(unngå sukker-drikker)

få i deg mye fiber, så har magen og tarmene noe å "jobbe" med.(grove brød og knekkebrød er bra,sundt og godt)

min teori er egentlig at man kan spise alt man har lyst på, i moderate mengder.

husk å ikke bli fanatisk,har du lyst på sjokolade, så spiser du sjokolade, uansett om det er lørdag eller onsdag. unn deg å falle for fristelser, kos deg mens du kan.

Gjør dette sammen med noen andre.

Sett deg mål, som du kan nå og ikke tenkt 1 eller 2 uker. Tenk langsiktig! Sett gjerne også felles mål med en treningskamerat.

Start med trening, det setter fart på forbrenningen din!

Jeg startet med trening og ett bedre kosthold i slutten av januar, har allerede gått ned 5 kilo. Unner meg det jeg har lyst på hver lørdag, men jeg merker søtsuge forsvinner fra helg til helg.

Kroppen har blitt utrolig opplagt og mye strammere.

Før hater jeg trening, men nå som jeg har satt meg mål, 6 mnd fram i tid, og har noen å trene med, så går det så mye lettere.

Dersom du, eller noen andre har lyst til å starte å trene sammen, er det bare å rope ut! Bor i Oslo/Akershus

Hei på deg,Babylengsel:))

For akkurat en mnd siden så la jeg om kostholdet mitt..

Først så gikk jeg en uke på grønnsaksuppe og resten av tiden har jeg levd på kylling, egg, knekkebrød og frukt og grønnsaker+ fiskekaker innimellom..drikker masse vann og går lange turer med hundene mine, rører meg så mye som mulig.

Jeg har gått ned snart 10 kilo på den mnd, men jeg begynte på Metformin samtidig, men vet jo ikke om den har hatt noen innvirkning da..

Jeg har i hvert fall ikke gått sulten, ikke spist noe godteri eller brus på den tiden.

Lykke til:))

Annonse

Her var det trening, trening, trening! Ca 3 ganger i uka. Både kondis og styrke. Fikk hjelp til skikkelig opplegg på treningsstudio (uten ekstrakostnad). Kunne nesten spise hva jeg ville ved siden av, men det geniale var at matlysten endret seg slik at jeg ikke fikk så lyst på sukker og usunne mattyper når jeg holdt treningen ved like. Begynte i sommerferien når det nesten ikke var på folk i treningsstudioet, og var kjempe pliktoppfyllende. Gikk ned 10 kilo fra juni til oktober. Ble gravid i november. Begynner igjen når snuppa mi blir ett år og jeg begynner å jobbe igjen. Da skal det bli en baby til forhåpentligvis.

Takk for mange gode tips,nå er det bare å ta seg selv i nakken å sette i gang.

Lille frøken puseøre:

Flott at du klarte å gå ned hele 10 kg og bli gravid!

Det er 10 kg som må til hos meg også,vil jo slanke meg og bli gravid.

Får jeg spørre hvor høy du er og din vekt?hva veide du,når du starta å trene ?

Jeg er 1.58 og veier faktisk 78 kg....altfor mye ,ikke bra for hormonene og øker ikke sjangsen for å bli gravid.Har veid 67-68 kg før,når jeg ble gravid.

Har begynt på metformin også nå,har hatt pause.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...