Gå til innhold

Kontantstøtte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vurderer å ta kontatstøtte neste år og være hjemme med barnet? Synes de er for små til å ha så lange dager i barnehagen når de er et år jeg. Men man blir jo ikke akkurat rik av kontantstøtte da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Japp... jeg skal det. Så lenge de ikke fjerner den. I desember er snuppa ett år, men bare 10 mnd korrigert. Så jeg har tatt ett ekstra år hjemme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er kontantstøtten på da...?

Har ikke råd til å gå hjemme tror jeg... Med leilighet og ny bil trenger vi begge inntektene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har desverre heller ikke råd... så mini begynner (forhåpentligvis) i bhg når han er ca 14 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dessverre ikke råd til at jeg går hjemme mer en 1 år med lillegutt. Så han begynner i barnehage når han er 13 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å gå hjemme. Må sjekker hvor mye kontantstøtten er på... Må sjekke litt regler og sånt også, om jeg har krav på permisjon fra jobb for å gå lenger hjemme med tulla. Noen som vet kanskje?

Finnes all slik informasjon på Nav eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står sikkert endel på nav,kan jeg tenke meg:)

Er veldig hypp på å gå hjemme jeg også... Synes det er litt tidlig å levere babyen i barnehagen før han er fyllt ett år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kontantstøtten ligger på 3300kr

Så d er ikke noe å bli rik av dessverre:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hjemme ett år ekstra,hvis kontantstøtten ikke blir fjernet da!

Man kan ta ut to år ekstra ulønnet permisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal være hjemme et ekstra år.

 

Samboer skal begynne i ny jobb på Snøhvit i Hammerfest. 14 dager på og 14 dager hjemme. Lønna er såpass bra at det knapt vil merkes. Kontanstøtta blir lommepenger :-)

 

Etter det blir det studier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3300 i kontantstøtte ja, 970 i barnetrygd... for et barn...

 

jeg er hjemme på 4 året jeg.. har fortsatt permisjon fra jobben min.. det har jo vekslet litt da.. omsorgs permisjon og fødsels permisjon... nå får jeg kontant støtte for en unge og 2900 i barne trygd.. tror jeg... så fra jul får jeg dobbel kontantstøtte hvis den fortsetter.. hadde ikke kunnet være hjemme uten...

 

skulle jeg jobbet ville jeg ikke hatt noe mer i mnd uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også store planer om å være hjemme et år ekstra. Har ikke noen jobb å komme tilbake til uansett så, og synes det er alt for tidlig å putte vesla i bhg når hun er så liten....gleder meg til å kose meg hjemme sammen med vesla et år til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...