Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg?

KlaraK

Anbefalte innlegg

Hei!

I følge mine beregninger er jeg 11+2 og var på min første svangerskapskontroll for en uke siden hvor alt sto bra til så det ut som. Men på mandag hadde jeg EN dråpe blod på papiret etter at jeg hadde vært på toalettet. Det var litt "slimete" rundt.... Snakket med jordmor og hun mente det ikke var noe farlig. På onsdag kveld fikk jeg nok en blødning etter at jeg hadde vært på toalettet, og nå var det en god del blod på papiret og nedi toalettskålen... Har ikke hatt blod siden, men er så bekymret for at dette kan være en SA? Vi har bestemt å avvente med å ringe legevakten (siden legen min er på vinterferie) til det event. skjer noe mer. Skal sies at jeg ikke har hatt noen smerter...

Fortsetter under...

Dette kan vær ingenting eller en SA, hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet lege, og fått en haste UL, for og være på den sikre siden.

Jeg hadde selv en SA for et par uker siden, blødde veldig lite og ingen smerter.

Ikke for og skremme deg, men kontakt legen din, så er du ihvertfall på den sikre siden, er veldig vondt og gå rundt og ikke vite.

Håper alt går bra for deg da:)

Klem.

Først vil jeg si: Det trenger ikke være noen ting!

men.. jeg blødde kun en teskje (ca) en kveld, dagen etter var det brunlig utflod - deretter ingenting. Det viste seg at fosteret døde trolig den dagen jeg hadde den lille blødningen.

Ta kontakt med lege eller legevakt og be om haste-UL.

Lykke, lykke til - jeg håper jeg ikke ser deg her inne..

Klem

Hei. Jeg skal ikke si noe sikkert, men vil tro at det ikke var en SA. De jeg har snakket med som har opplevd det, sier jo at det er kjempevondt. Og du er jo kommet såpass langt, at hvis d hadde vært en SA, tror jeg du skulle kjent d godt. Er spent på å høre hvordan d går, og ønsker deg masse lykke til.

Jeg var på legevakten på torsdag (ventet i 4 timer før jeg kom inn - ikke gøy...). Legen tvilte veldig på at det var en SA, spesielt siden jeg ikke har hatt smerter i det hele tatt og helt friskt blod uten klumper. men hun så jeg hadde en frisk sporblødning fra "portio" rett ved livmorhalsen, men at det ikke var noe å engste seg over. Livmorhalsen var lukket, som også var et godt tegn. Det er jo ikke normalt å blø i svangerskapet, men ikke "uvanlig" så vi har bestemt oss for at den lille fortsatt lever og koser seg inni meg :) Vi skal ringe legen på mandag for å høre om det er muligheter for en tidlig UL for vi trenger å se at det faktisk er liv der inne. Etter et toalettbesøk i går kom det også litt blod på papiret, men jeg ventet egentlig på det. Det jeg har funnet ut er at hver gang jeg har blødd har jeg vært på do og.. kremt.. bæsjet, og da presser jeg sikkert litt blod ut fra det såret... Orker ikke kontakte legevakten i helgen, men ringer legen min på mandag og tar det derfra. Men vi tenker positivt inntil det motsatte er bevist og håper at det går bra med oss :) Jeg føler meg iallefall fortsatt gravid og stoler på det instinktet!

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...