Gå til innhold

er modningsrier og masrier det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

isåfall.....går det ann og provosere dem til og gå over til ordentlige rier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sæd er visst bra, og det kan fremskynde sa legen til meg

Skrevet

Nei maserier og modningsrier er ikke det samme. Maserier har vel fått navnet fordi de ofte ikke fører til noe annet enn mas og at det gjør vondt, modningsrier er et sikrere tegn på fødsel. Sånn jeg har forstått det i så fall. Men hvordan en merker forskjell på disse to fasene vet jeg ikke helt.

Bringebærkapsler kan muligens hjelpe. jeg startet på de på lørdag og ligger nå på venterom på barsel med rier som kommer og går. Hadde veldig vondt i natt, men fikk en sprøyte for at de skulle roe seg og er fin nå. Men venter i spenning jeg også, lykke til :-)

Skrevet

Hei,

Sitter her med modningsrier no, og det kan forklares ved at det er ekte rier som tar seg ein lengre pause inniblant. Hos meg har riene holdt på sidan i natt, og eg sitte fortsatt og vente på at de skal bli regelmessige, UTEN 30 minutters pause sånn inniblant! Maserier er meir sterke kynnere som maser i vei og som ikkje føre nokon vei. Håper du vart litt klokere!?

Skrevet

Det er ikke mulig å skille de to - jeg tror eneste måten å virkelig sjekke det på er om livmormunnen faktisk modnes eller ikke -

Jeg vil tro at immot slutten av svangeskapet, innenfor 4 uker omkring termin, så kan man være rimlig sikker på at alle sammentrekninger bidrar til modning og til åpning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...