Gå til innhold

Fødselsstipend når ikke fullført studie?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig å studere til våren. Jeg vurderer så å melde meg opp på ett nytt studie for så å ta permisjon fra det, slik at jeg får fødselsstipend utover høsten også. Men jeg lurer på om jeg må fullføre studiet eller skoleåret, og bestå eksamener for å beholde fødselsstipendet, eller vil det omgjøres til lån dersom jeg hopper av studiet neste vår?

Fortsetter under...

Jeg skrev mail til lånekassen og spurte om det samme...er ferdig med 4-årig utdannelse nå, og vil ta et ekstra fag neste år. Lånekassen skrev tilbake at det ikke er krav til å ta eksamener om igjen, og det samme sier skolen-ingen krav til å bestå eksamener for å få støtten. Jeg kommer til å melde meg opp som student til nordisk fordypning til høsten, og deretter søke på nordisk fordypning til våren igjen ettersom jeg ikke kommer til å ta eksamenene til jul... på denne måten får jeg støtte hele neste skoleår (har termin i august).

Men dersom fødselsstipendet går ut i løpet av semesteret får du vel vanleg lån/stipend for dei siste mnd før eksamen, og av dette blir vel alt omgjort til lån om du ikkje står på eksamen (slik det er til vanleg)? Du kan jo evt søke jobb og byrje i den så snart stipendet går ut, og berre betale tilbake dei eventuelle mnd med lån med ein gong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...