Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Jeg blir SÅÅÅ irritert over noen av de middelaldrede damen på jobben. De er så usannynlig opptatt av kropp og vekt, og hvis noen av disse slanke, perfekte menneskene skulle ha lagt på seg en kilo i løpet av ferien sitter de og legger ut på pauserommet om hvor kjukke de er blitt og om hvor ekle de føler seg i badetøy osv, mens de pirker i en salat bare for å vise hvor flinke de er til å komme på rett kjør igjen. Men hvorfor må de på død og liv fortelle dette til MEG? De veier 60 kilo, jeg veier 100.... Jada, her er det mye medfølelse å spore.... NOT. Får det dem til å føle seg bedre selv kanskje? Og hvis noen som er litt store har greid å slanke seg et par kilo blir det jo den debatten ut av det. Jeg hadde gått ned ca fem kilo før jeg ble gravid, og det ble høylydt kommentert. Koselig at det synes, men kan man ikke være litt mer vennlig og diskre? Jeg gidder ikke å sitte å diskutere vekt og kosthold med noen som ikke vet hva det vil si å være overvektig. Jeg er fullstendig klar over at jeg har et vektproblem, og jeg forsøker også å gjøre noe med det. Men alle som er eller har vært i samme situasjon som meg vet at man ikke går ned 30 kilo over natta.... Da jeg var i svangerskapsuke 30 -32 fikk jeg høre hvor stooooooor jeg var blitt!! Dette kom til å bli en stor unge. Jeg så jo høygravid ut osv, og hadde jeg hørt om den ungen i Polen som veide 7 kilo? Bla bla bla. Jeg blir jo glad når folk kan se at jeg er gravid og ikke BARE kjukk, men det får da være måte på. Sorry jenter, måtte bare få ut litt frustrasjon....
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Så forferdelig frustrerende med folk som ikke har vært overvektige selv! Selv brukte jeg nesten et og et halvt år på å gå ned 30 kg. Men var fortsatt over 100 kg! BMI31. Og de dumme damene på jobben maset over at nå må du ikke gå ned med, herregud det er jo ingenting igjen av deg jo! Samtidig som de sitter og syter og klager over egen vekt, som etter hva jeg kan se er helt normal! Grei at vi alle har forskjellig trivselsvekt, men kan de være så snill å slutte å klage når de sitter og jafser i seg sjokolade og kake hver eneste dag!!! DET blir jeg oppgitt av det! SKal liksom sitte å kose seg med godisen, men sitter å syter om vekt samtidig! Men men... Har lært meg å se det positive i det. Det er en liten pådriver for slankingen å sitte å si Nei Takk, og vise at jeg har mer kontroll enn disse sylfidene, som er så fryktelig misfornøyd med kroppen sin! Litt annen vinkel på problemstillingen dette da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå