Gå til innhold

Rissiko gravid med tvillinger,noen flere ?

Anbefalte innlegg

Venter nr 4-5 i juni\juli. Har tre keisersnitt fra før,to haste snitt å et planlagt. Venter tvillinger nå og har fått beskjed om at jeg ikke får gå lenge. Blir tatt så snart de ser de kan gjøre det. Blir godt passet på framover, er 18 uker nå å føler meg stor alt. Sliter mye med smerter i hofter,rygg å strekk i livmor. Mye bekymringer rundt min graviditet, da jeg egentlig ikke skulle klare å bli gravid . Har vært på UL to ganger alt, å alt bra så langt. Flere UL blir det å masse kontroller på sykehus. Noen flere der ute i samme situasjon?

Fortsetter under...

heidu.. uff, så mye du har måtte gå igjennom da... Jeg kan vel ikke si jeg er ikkurat din situasjon, men kan jo fortelle hvordan jeg har det fordet....

Ble lagt inn på sykehuset i uke 5 pga oppkast og for å få i meg næring.. Lå der en stund i nov-des.. Fikk da beskjed om at jeg venter tvillinger.... I januar, så fort mjøskirurgene åpnet igjen, tror det var 2 januar så dro vi på privat ul fordi jeg var bekymret.. der fikk vi vite at den ene tvillingen ikke så frisk ut. vi ble sent rett til trondheim og på nasjonalt senter for fostermedisin. flere leger undersøkte meg der i flere timer. de misstenkte downs syndrom selvom oddsen for at jeg skulle få det var veldig liten... tok en morkakeprøve dagen etter for å få et ordentlig svar... det viste seg å være noe som heter turner syndrom.. ei lita jente var det..... men hun hadde så mye væske rundt nakken og resten av kroppen at de fryktet hun ikke ville overleve.... flere turer opp og ned fra trondheim for å følge med på jenta.. tilslutt fant de ut at hun ikke vill overleve svangerskapet, men at hun kunne leve til ca uke 25...noe som kunne være en stor fare for den friske tvillingen....

etter mye tenking og veiledning fra legene fant vi ut at det beste for den friske og for den syke egentlig var å avslutte svangerskapet til den syke... turen gikk opp til trondheim igjen... men iløpet av den helgen vi var hjemme så hadde den syke lille jenta dødd av seg selv.. naturen ordnet opp.. fryktelig trist...

alt dette skjedde i januar, så vi har fått det litt på avstand nå og konsentrer oss om det som er positivt, og det er jo den lille gutten som fortsatt vokser seg stor og sterk inni magen min...

MEN, legene frykter jeg vil føde for tidlig fordi den døde tvillingen ligger der inne å irriterer.. de kan ikke ta den ut...

så jeg får veldig tett oppfølging både i trondheim og på prematur avd her jeg bor...

er 100% sykmeld og må være det hele svangerskapet.. må ta det med ro og ikke anstrenge meg.....

Så selvom jeg ikke har noen av dine opplevelser, så kan jeg på en måte skjønne hvordan du har det..

dette har vært en stor påkjenning for meg og mannen min.. man blir veldig sliten...

jeg har ingen barn fra før, så jeg vet ikke noe om det å føde... trist at du har måtte gå igjennom så mye.. håper det går bra med deg og at du får ha de små nurkene dine i magen din så lenge som mulig....

beklager at dette ble litt langt og kjedelig......

godt de små i magen din ser ut til å ha det bra da ;o)

vet du kjønne ennå eller? når har du termin?

min ul termin er 23 juli ;o)

Jeg venter også tvillinger,faktisk mitt andre tvillingpar på to svangerskap.

Vi fikk gutt og jente på slutten av des 01 og nå venter vi to små jenter.

jeg er har akkuratt begynnt på uke 23(men er i juli klubben fordi jeg begynnte å føle meg "hjemme" her)og er i veldig god form,men sliter litt med bekkenproblemer.

Har også vært på to ul allerede og alt ser bra ut,men i morgen skal vi til oslo på ekstra sjekk av hjertet deres siden min sønn er født med hjertefeil.

Veldig deilig egentlig å bli fulgt opp så bra!

Høres ut som du også blir tatt godt vare på!

Hvorfor velger de å ta de ut når de er sterke nok?

De vet jo godt hva de driver med så du får prøve å slappe av så mye de klarer med tre barn i huset!

Lykke til!!

Hei der ja. De tror det er en som er gutt av de,den andre så de ikke noe på ennå.Har egentlig termin 21 juli men blir tatt tre uker før uansett,om alt går bra ja. Bare koselig at du skriver mye. Er ny her inne jeg, å leser alt som er innteresant.Veldig synd det du går igjennom da. Jeg å har vært 100 % sykemeldt siden uke 8 , å må ta det helt rolig. Ikke lett med tre aktive i huset fra før,men prøver så godt jeg kan. Vi får håpe alt går bra med oss begge videre.

Spennende å ikke vite kjønnet da ;) blir big surprise når du føder..

må være vanskelig ja å holde seg i ro med 3 små... koselig med så mange barn da.. dette blir den første vår ;) gleder meg....

skal tenke på deg og krysse fingrene for at de små blir i magen din så lenge som mulig...

dette skal nok gå bra vet du ;)

Hei Tikkimi,

Er du ny på bim? Jeg har selv termin med tvillinger 18. juli, første barna våre etter ivf. Kan ikke si jeg er i samme situasjon som deg, men det kan hende der er noen inne på tvilling siden. Prøv å legg inn det samme innlegget der inne. Der er det også en del som har født som svarer og hjelper oss gravide:)

Du kan også lese på tvilling.no og eventuelt melde deg inn i tvillingforeningen.

Lykke til også får vi følges videre mot sommeren:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...