Gå til innhold

Vann til babyen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et vennepar av oss som har gitt vann til jenta si helt siden start. Mente det hjalp mot magesmerter... (kokt vann som er avkjølt)

Noen andre som har hørt om dette? Jeg har iallefall aldri hørt om andre som har gitt vann til så små babyer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at noen gir sukkervann... men ikke vanlig vann... hmm ser ikke vitsen med det...

Skrevet

Ikke jeg heller... Men har hørt om sukkervann:)

Skrevet

Hanfikk litt vann , kokt, avkjølt når han hadde diare`...

men det var snakk om noen t-skjeer innimellom...

Tenkte å vente litt med å gi det som drikke... :) Kansje til vi begynner med mere fast føde. Men veit ikke hva som er vanlig jeg, har ikke hørt om spedbarn som drikker vann før :))

Skrevet

Vann til baby har jeg ikkje hørt at man bruker ågi.. Som tørsteslukker mener du? Men har gitt Carina sukkervann da.. pga maven.

Skrevet

Etter å ha vært innlagt på barneavdelingen på drammen, lærte vi følgende: sukkervann skal aldri gis hjemme, men kun av leger etc. - og ja; det gis som smertelindring.

Vann kan man gjerne gi til spedbarn, vår lille gutt får vann både titt og ofte, men da pga lindring etter sterk hoste.

Skrevet

Her koker jeg opp litt vann og blander ut m malt ekstrakt hvis embla har vondt i magen, d pleier å hjelpe..

Skrevet

dumt det er så mye forskjellig info. På Ahus og på hs fikk vi beskjed om at vi kunne gi sukkervann hjemme. Dette har vært brukt i "alle år" og oppskriften gis ut av hs på eget info ark om magesmerter / kolikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...