Flippflapp Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 hva er best? jordnøtt eller annen olje? når bør jeg begynne? er i uke 31 nå. er det farlig å få denne oljen "inn" siden folk sier det kan gjøres før sex??
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Hei! Jeg fikk beskjed av min jordmor om å begynne med tøying av skjedeåpningen fra uke 34. Ble anbefalt å kjøpe fødselsforberedende olje på helsekosten, eller kobbersalve på apoteket. Kjøpte oljen... Tror ikke det er farlig å få denne oljen "inn", som du skriver, men det er vel ikke meningen av man skal "smøres" innvendig heller *ler*. Selv fikk jeg en laaaaaaang forklaring og ble vist hvordan jeg skulle tøye åpningen. Om du skal gjøre det selv må du stå med det ene benet på en stol el lign. Smør deg inn med olje, bruk to fingre som du fører inn i skjedeåpningen bakfra. Trekk så bakover til du kjenner at det gjør vondt. Slipp opp og gjenta dette i 3 minutter. Om partner skal hjelpe er det best å ligge på ryggen... Jeg kan ikke si annet enn at det er ubehagelig de første gangene, men utrolig hvor raskt mellomkjøttet blir smidigere. Du kommer ikke til å bli slappere... Uanz, min jordmor var veldig klar på at om dette skal ha noen effekt MÅ man gjøre dette 3 minutter HVER DAG de siste 6 ukene, og det hjelper ikke å massere inn litt olje på mellomkjøttet og tro at det gjør jobben. Man må visst tøye... Lykke til... Hilsen en som tøyer og ler hver dag i håp om at jeg ikke skal revne, måtte klippe eller få rifter...
MissAntrop Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 På svangerskapskurs sa jordmor at vi skulle bruke hvetekimsolje (kjøpt på helsekost). Kunne gni litt i åpningen samt mellomkjøttet, og hun sa det ikke var nødvendig å tøye..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå