Gå til innhold

Hvordan stoppe hårvekst?

Anbefalte innlegg

Synes at jeg blir bare mer og mer plaget med uønsket hårvekst,begynner virkelig å plage meg for alvor.

Nå har det begynt å vokse merkelige lange hårstrå på halsen,nedenfor kjevene og på magen.

Sliter jo fra før av med hårvekst på overleppen,haken,armene,leggene,lårene osv,evig barbering.

Mitt største mareritt er å glemme hjemme barbersakene,visst man er ute å reiser!I tillegg visst man ikke får lett atk i slikt.

Klarer ikke bare å ta spontane sex økter med gubben,må liksom være ferdig barbert først.Ekkelt når hårstråene stikker ut.

Hva kan jeg gjøre for å redusere denne veksten?kan annen kost hjelpe?hjelper metformin på denne plagen?

Hvorfor i alle dager blir man plaget av mannlige hormoner,vi er jo kvinner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hilsen frustrert! Hjelp meg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8340742-hvordan-stoppe-h%C3%A5rvekst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde god effekt av diane ppiller- kanskje litt dumt å gå på de hvis du prøver å bli gravid... Men jeg skal iallfall begynne på de igjen så snart jeg kan etter babyen er kommet- må bare lage den først da hehe... De regulerer hormonene.

Ellers er elektrolyse en god måte å fjerne hår på, men det koster litt. Du kan få dekket deler av det gjennom trygdekontoret, iallfall til ansikt/ hals. Er ikke helt sikker på om du kan få dekket det til andre deler av kroppen, det gikk ikke før i tiden., men kanskje det går nå.

Jeg bruker silk- epil på legger og lår, den er fantastisk! Litt smertefullt, men da tar det mye lenger tid før hårene kommer ut igjen, og du slipper "piggen".

Lykke til!!

Hva er silk-epil? er det voks? hvor kjøper du det?pris?

Blir jo så forbannet på"piggene" som dukker opp dagen etter..grrrr

Venninna mi hadde hjelp av diane,men vet ikke helt om det er noe for meg.Må jo som sagt først bli gravid.

Hei!!

Silk-epil er en slags maskin- ligner på en liten lady-shave- maskin. Du bruker den på samme måte som en barbermaskin, men forskjellen er at den napper ut hårene i stedet for å kutte de rett av. Blir som å nappe med pinsett, bare det går myyye fortere. Det gjør jo litt vondt da, men det kommer seg etter hvert. Tar litt tid, men jeg kan iallfall vente minst en uke før jeg må ta de på ny. Så da er det verdt det!

Du kjøper silkepil på alle slags "elektriske" butikker, jeg kjøpte min på elkjøp for ca 5 år siden- betalte vel ca 500 tror jeg. Og den har vært i bruk jevnlig hele tiden og virker like godt nå. Så det er verdt de kronene for min del.

Lykke til- vet hvordan du har det, pigger er noe herk:(((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...