Gå til innhold

Var det ikke noen her som oppdaget en (eller) to kuler


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

i bakhodet på babyen. På hver side.. Kjente det på Simen i går også. Var det sånn at det var kraniet, eller hovne lymfskjertler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i utgangspunktet trodde legene det var hovne lymfekjertler, men det er nett som to erter (ei på hver side i bakhodet) trillende runde, kjennes ut som fettklumper....!de er helt bevegelige!! Legene vet enda ikke hva det er , det eneste jeg skal være obs på er om de vokser, og om jeg kjenner flere slike kuler blant annet på hals og mellom lår og underliv....!

De blir kontrollert ved hvert legebesøk sanna har utenom vist jeg ikke merker at de vokser!

Mange barn har tydeligvis dette kan det virke som, for vi var flere her inne som har barn med dette! Noen opplever mange kuler som går som ei perlesnor sa legen, og vist det blir mye, må de undersøke nærmere hva det er og evt fjerne om det er til ubehag!!

MEN det kan jo være hovne kjertler simen har, i forbindelse med forkjølelse???????eller det kan være fettklumper, eller det kan være kjærtler som bør undersøkes nærmere...er du usikker på du kontakte lege!eller helsesøster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kuler" på kraniet vil være harde som ben, og ikke bevegelige (naturlig nok) i forhold til huden eller underlaget. I nakken, langs halsmuskulatur mm vil man ofte finne små lymfeknuter, spesielt i forbindelse med infeksjoner. Disse vil være mer faste, ikke beinharde eller helt bløte, og de vil være fritt bevegelige i forhold til huden og til underlaget. Vi liker at de er mindre enn 1 cm i diameter.

Men kuler kan jeg ikke kjenne på gjennom juliklubben - og er du usikker må du be fastlegen kjenne på de;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUff! Føler det blir litt mye sykdom her:( Kulene er ikke beinharde, men bløte. Sitter likt på hver side av hodet. Er ikke større enn 1 cm. Skal på Helsestasjonen imorra for å veie. Så da får je spørre der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...