Gå til innhold

Valgt feil utdanning...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har studert i 4 år og føler jeg har valgt feil utdanning. Nå er jeg i permisjon med min sønn og jeg lurer på om jeg skal begynne å studere noe annet til høsten... Men da blir det i så fall 3 nye år på skolebenken, også har jeg veldig lyst på ett barn til om ikke så alt for lenge. Får jeg ett barn til i studietiden og tar ut permisjonen så blir jeg 30 år når jeg er ferdig utdannet... Og jeg syns det er litt gammelt...alle vennene mine har da jobbet i mange år! Er det noen andre i samme situasjon eller som har råd/tanker om dette? Hadde dere begynt på en annen utdannelse?

Fortsetter under...

du kan ikke bygge på den utdannelsen du har, og så få vinklet den i annen retning?

Jeg kjenner mange som er eldre enn meg som studerer, og setter veldig pris på å ha folk i klassen og studiemiljøet som har forskjellig faglig bakgrunn eller andre livserfaringer.

30år som ferdig utdannet er da ikke så gammelt, men du pådrar deg jo en god del studielån i denne tiden da. så du må jo se an om du kan bære det økonomisk. men som regel går det jo. Den utdannelsen du har er jo ikke bortkastet, fordi du sitter jo på verdifull kompetanse!

du får nesten finne ut av det selv. :) lykke til, iallefall:)

Hehe...er i lignende situasjon her. Jeg studerte i 4 år, trivdes veldig dårlig i jobben så jeg sluttet. Det var vanskelig å finne ny jobb som var bedre/relatert til utdanningen. Jeg var arbeidsløs noen månder, og hadde så vikariat og deltidsjobb to steder (ikke samtidig), alt dette i løpet av tre år etter endt utdannelse.

Jeg ble fryktelig lei av denne usikkerheten, så begynte på et helt annet 3-årig studium i høst. Jeg har termin i september, og kommer til å ha permisjon hele neste år. Jeg planlegger etter det å gå de to siste årene, og blir da ferdig med studiene når jeg er 32 år!

Oj, det er langt fram i tiden... Lykke til med dine valg :-)

• 2 uker senere...

Er i samme situasjon. Til sommeren har jeg studert i 3 år (to fag) helsefag, men skal begynne på medisin til høsten. Syns det var litt synd at jeg ikke tenkte på det før, for har lyst på barn snart, føler meg mentalt klar til det. Men må nok vente et par år for å se hvordan det går med denne utdannelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...