rattata Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Sønnen min på 1 år er allergisk mot bl.annet melk og egg. Vi har siden 6 mnd alder gitt han Profylac uten problemer. Siden Profylac er utsolgt tom. mars måtte vi i går bytte til Nutramigen. Ga han 180 ml før sengetid og bare noen minutter etter kom reaksjonen. Han vrei seg som en ål av smerte, hylgråt og så kastet han opp alt. I løpet av en halvtime hadde hadde han eksem, rødhet og vabler på store deler av kroppen og han klødde som besatt. Han pustet også tyngre. Fikk beskjed om å komme ned på legevakten. Han kom seg i løpet av noen timer, men vi måtte overvåke han i natt. Fikk prednisolon i tablettform (Hjelp, synes det er litt skummelt å gi han dette!). Noen som har opplevd lignende eller hørt om lignende reaksjoner på Nutramigen? Han tåler jo Profylac helt fint.... Hilsen en sliten mor som har sittet og hørt på pusten til gutten sin en hel natt...
Bellamigo Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Hei!! Jeg har også en sønn som har melkealergi- å han er 16 mndr. Jeg har aldri hørt om reaksjon på nutramigen men det går nok det og. Min sønn har aldri drukket det fordi det er så fryktelig smak på det. Har du hørt om Prosobee? Det er soyamelk. Hvis ikke din sønn har alergi mot soya så kan du jo prøve dette? Du bør gå å drøfte det med legen hans.. å få blå resept på det. Ellers vil eg si at eg vet alt om sprutbrekninger å utslett, løs mage og smerter. Min gutt holdt på slik i 8 mndr. Hver gang han fikk melk, dvs nan ha1 så vrei han seg i smerte under måltidet hver gang, åsså sprutet det ut munnen hans etterpå. Nei eg må bare si eg virkelig føler med deg... du må ikke gi deg. Det er viktig at sønnen din får i seg rett drikke.. Var vondt å høre om natten deres.. vet så godt hva derer sliter med! Klem
Vanilla Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Nutramigen er basert på spaltede kumelkproteiner (bl.a.) Noen få barn kan reagere på dette produktet hvis d har svært kraftig melkeallergi. Vesla hos oss brukte Nutramigen, men ble ikke bra av eksemet før vi gikk over til Prosobee som er soyabasert... Lykke til videre!
mammaen til Helena Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Hei Jenta mi har laktoseintoleranse og reagerer trolig på melkeproteiner også. Vi har forsøkt nutramigen men hun ville ikke ha den pga smaken. Det lille vi fikk i henne fikk hun reaksjon på. Så vi fikk beskjed om å gå over til Neocate. Den er helt fri fra melkeproteiner (i motsetning til nutr.) og laktose. Smaker helt ok. Det som er bra med den er at den ikke er soyabasert men helt kunstig fremstilt så jeg slipper å bekymre meg om evt. fremtidig soyaallergi. Får den reseptfri på apoteket men ikke alle apotek har den. Ville ringt rundt og spurt. Men den er veldig dyr (nesten 600 kr per boks) så man må nesten ha den på blå resept. Hilsen
Iris:). Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 ville bare legge til her at det ikke bli anbefalt å gi spesielt gutter soyabasert erstatning pg av hormonforstyrrende ting... Forsket på det og noen blir sterile! Om det er fryktelig smak av nutramigen kan man blanda mye sukker i den første flasken...og trappe ned på hvert måltid til ingen sukker. da godtar de fleste det!Eller ta opp barnet før det er ordentlig våken og starte og gi den flaske i nesten sovende tilstand... det måtte gjøres her.å da ble det mer godtatt etterhvert. Ville ikke tatt sjangsjen på at gutten min enten kan få soyaallergi for resten av livet eller bli steril og ikke kan få barn.. da får jeg heller anstrenger meg for og få han til og venne seg til smaken på nutramigan. en veldig fin side ang.flaske giving osv . er flaskeposten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå