Gå til innhold

Hvor store har barna deres vært da de ble født ?

Anita65

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har født store gutter på 4100 og 4600. Sistemann var 56 cm lang.. Jormor sa at jeg måtte regne med at nr 3 blei større. Både min farmor og mormor fikk barn i 5 kilosklassen. Håper tredjegutten er under 5 kilo ellers så blir det vel tena pants resten av livet..hihi

Første mann var vel 3050 og 50cm, jenta mi var 4520 og 56, det hører med til historien at den første kom 12 dager før termin, mens andre kom 19 dager etter. Det kan kanskje forklare den store forskjellen.

Det litt rare er at med 1.mann la jeg på meg ca 10 kilo mer enn andre.

(kan skyldes kikk på godt gammeldags marsipanbrød + ca 10L vann...hehe)

Annonse

3570 og 53 cm gutt

3830 og 50 cm jente

4330 og 54 cmgutt

4070 og 51 cm jente

4220 og 52 cm jente

Med sistemann hadde jeg skrevet opp hva jeg tippet på vekt og lenge på en lapp og la igjen hjemme ved telefonen. Når jordmor skulle ut og veie sa jeg til henne hva jeg hadde tippet. Hun kom tilbake med et stort glis: hva sa du?? Jeg hadde tippet nøyaktig riktig vekt men bommet med en cm på lengda!!

Gutt nr 1 ble født 6,5 uke før tiden og veide 2,2 kg. Denne gangen har jeg hatt et mye bedre svangerskap og regner med å gå tiden ut. Er i uke 30 i dag. Var på tilvekstultralyd på ullevåll for snart 2 uker siden og da var lilleprinsen 1200 gram. Er veldig spent på hvor stor han blir ved fødsel. Har jo ikke noe å sammenligne med i og med at storebror kom så før tiden. Skal bli spennende. :-)

Eldstejenta var 3670, født en uke etter termin.

Yngstejenta ble født 3 uker før termin og var 4120.

Barnelegen på AHUS mener jeg sannsynligvis hadde svangerskapsdiabetes med sistemann. Ellers var jeg til jordmor dagen før yngstejenta vår ble født. Etter undersøkelsen sa hun at det var lenge til det ble noe fødsel, og at jeg måtte være forberedt på at jeg ventet et lite barn. Det var da altså dagen før jeg fikk ei jente på over 4 kilo...

Fikk ei jente ca 5 uker før termin. 2.590 gr og ca 45 cm.

15 år senere fikk jeg en gutt nesten 2 uker på overtid. Han var 3.980 gr og 53 cm, og 38,5 i hodemål!

Nå er jeg gravid igjen og venter spent. Termin 4 august.

Annonse

min eldste (gutt) var 3640 gram og 52 cm da han ble født 8 dager over termin. gutt nr 2 ble født dagen etter termin og var 4800 gram og 54 cm. og 39 cm rundt hodet! det var i drøyeste laget, og jeg håper inderlig nr 3 (jente, men med annen pappa) holder seg nærmere normalen. unødvendig med så store unger!

Min datter var 4392 g. og 56 cm. Hun vejede 700 g. mere end estimeret, og det kom bag på alle jordemødrene. Hun var en dejlig lille dunderklump!!!

Jeg var meget, meget sulten i forrige graviditet, og spiste også for meget sødt. Tog ca. 23 kg på... De er smidt allesammen nu, og nu er jeg gravid igen :o)

Min sønn veide bare 2730 da han ble født- men kom seg raskt opp i vekt :-) Morkaken hadde begynt å "gå ut på dato", så fødselen ble satt i gang, kommer derfor til å følge litt ekstra med nå når det nærmer seg sluttet av dette svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...