Gå til innhold

Hvor lang syklus går det an å ha??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før fødsel hadde jeg regelmessig 28 dagers sykluser. Vet at det kan gå litt i spinn etter fødsel og amming, men hvor lang kan syklusen egentlig bli? Skulle hatt mensen for 9 dager siden, tester neg og er nå på dag 37. Har bare hatt mensen en gang etter fødsel. Noen som vet noe om dette? Takknemlig for svar. Har så lyst å bli gravid og har ventet og ventet (1år) på at eggløsningen skulle komme igang etter fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukk, ja det lurer jeg også på. Er litt i samme båt som deg, har hatt mensen tre ganger siden fødsel. Første gang var det fine 28 dager mellom, andre gang 35 dager, og nå er jeg på dag 34 uten tegn på hverken det ene eller andre. Har tatt tre tester (utålmodig, ja) så langt, alle negative... Så hvis det ikke skjer noe denne pp så hadde jeg i grunnen satt stor pris på om tanta kunne komme så fort som mulig. Lange sykluser er IKKE moro. Neste pp tror jeg det blir el-testing sånn for sikkerhets skyld. Vet jo aldri når det er actiontime og ikke... Ellers så er det visst vanlig med litt kluss når man får igjen mensen. Ei venninne av meg hadde først to 6 ukers sykluser, før de stabiliserte seg på vanlig 4 uker.

Skrevet

Tja, si det...

Er sanrt 2 år siden fødsel, ammer ennå. Fikk mensen igjen for ett år siden snart.

Men syklusen er ikke til å bli klok på...!

Kan godt bli 35 dager mellom, ja. Vanligvis er jo det bare fint;0) Men ikke som prøver!! *sukk*

Skrevet

Jeg hadde snakket med legen..

Det er jo ikke sånn det skal være.. vet at det kan ta litt tid etter en fødsel å få tilbake mensen, men 1 år er litt vel drøyt !!

HVis du drar til legen kan du få noe som setter igang igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...