Gå til innhold

Han ville ikke ha pupp.... :-(

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på antibiotika kur i en uke nå- så lillelupp har fått bare flaske med mme.... i dag tidlig skulle vi prøve å amme igjen da- men NEEEEI, det skulle han iallefall ikke!!!!!!!! han ble illsint og bare veiva med hodet i en rasende fart..... Så fikk ahn flaska da- og spiste 140 ml og rapte to ganger på 12 min!!!Litt bittersweet det- vil jo at han skal ta pupp, men er sjeleglad for at han spiste så masse uten noe tull- siden vi har hatt matproblemer i nesten en uke!!

Får prøve igjen senere i dag da..... ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8339519-han-ville-ikke-ha-pupp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at han spiser godt igjen i hvert fall.

Har du prøvd å tilby ham puppen når han ikke er kjempesulten? Kanskje når du ser at han er i ferd med å våkne, eller etter et litt mindre flaskemåltid.

Her har vi bare gitt flaske en gang for å øve. Sambo skulle prøve å få ham til å spise mens jeg la storesøster. Det var visst litt upopulært, men han fikk i seg 120 ml etter hvert. Da vet vi i hvert fall at det går hvis det skulle være nødvendig.

Lykke til med neste måltid!

Jeg kjenner til problemet godt, man kaller det for puppevegring/nekt.

Det er viktig at han får tilbud om puppen når han er søvnig, altså rett før eller idet han våkner. Du må ikke gi opp, problemet kan vare en stund, men det kan også gå over.

Dersom han bruker smokk, så kan du prøve følgende:

1. kutt ut smokken - da får han ikke dekket sugebehovet - kan få lyst til å ta puppen mer

2. putt inn smokken mens du gjør deg klar til å amme, ta smokken ut og putt puppen fort inn - det fungerer bra for meg - jeg lurer han litt

Du kan prøve å amme han gående: det fungerer også bra for meg når han er på sitt værste. Da blir han opptatt av det som skjer rundt seg og du kan lure puppen inn.

Det er kjempeviktig at du pumper deg, slik at ikke melken blir borte - den forsvinner fort (jeg har nesten ikke noe igjen og pumper for harde livet!)

Jeg prøvde igjen en gang til i går- men neida- hyl og skrik!!! han har nok blitt for godt vant med flaska- har brukt den mye- og siste uka har han bare fått flaske fordi jeg gikk på en antibiotikakur....

Jeg kommer til å prøve litt innimellom, men ikke stresse så med det, også pumper jeg det jeg orker og må for ikke å få brystbestennelse- så får det bare gå sin gang ;) er så lei av hele amme/puppe grreiene nå at jeg ikke orker å legge min sjel i detta atter en gang- nå vil jeg heller legge min sjel i å kose med lille vidunderet mitt ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...