Gå til innhold

fortsette å fullamme el beg med grøt...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om det er på tide med litt grøt, lillegutt er 5 mndr og og en uke... født 12 dager over termin...

Han virker mer sulten nå de siste dagene... grunnen til at jeg ikke har begynnt før er at jeg har pollen, dyr og mat allergi, og astma, og barnefar har pollen og dyre allergi...

Har derfor hele tiden hatt som mål å fullamme 6 mndr...- og har trosset meg gjennom såre brystvorter, tette melkeganger og massiv brystvegring...heldigvis har dette nesten gitt seg nå...

Så det jeg lurer på nå er om de siste ukene har så stor betydning mtp utvikling av allergi... for hvis det er slik så holder jeg da ut litt til...

Han får litt ekstra pumpemelk på kvelden, hvis han er mer sulten, og spiser to til tre ganger på natten...

Hva mener dere ammeeksperter her inne...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må neste vurdere det selv igrunn, dersom han er misfornøyd og virker sulten er det kanskje på tide?

Men om han er fornøyd så er det vel kanskje ingen grunn?

Vet at så lenge en klarer det så er det bra med fullamming med tanke på allergier. Har hørt om de som har fullamma ett år faktisk....:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg er ingen ammeekspert, men har allergibarn.

Ville nok har prøvd med noen skjeer grøt om kvelden, men tilbudt puppen først. Og brukt morsmelk grøten. Husk at grøten blir litt tynnere med morsmelk, mer som velling. Viktig å følge doseringsveiledningen på pakken. Lett å overdosere.

De ukene tror jeg ikke har så mye å si, verken til eller fra. Viktigere at barnet ditt er mett og fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...