Gå til innhold

Bekymret!


mizza med nr.2 på vei

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er nye her....fant ut at jeg er gravid for 12 dager siden. Lykkelig =)

 

Men jeg har så utrolig mange tanker i hodet..Sist jeg var gravid gikk det skikkelig galt! Fosteret hadde satt deg fast i livmorveggen og var dødt. Jeg måtte fjerne høyre eggeleder siden den var blitt ødelagt. Nå er jeg så fryktelig redd for at det skal ha skjedd igjen og at jeg må fjerne den andre egglederen også og at jeg da aldri kan få barn igjen!! Egentlig er jeg livredd for å ha spontan abort i det hele tatt...huff...

 

Jeg skal til innvendig ul 9 mars. Men jeg kunne godt ha tenkt meg å ta en ul nå med en gang jeg...kan jeg ringe sykehuset å spørre om det er mulig?

 

Er det noen andre som har det sånn som meg...jeg er så redd for at noe skal være galt igjen!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt å være bekymret for sånnt!, og kanskje spesiellt for deg som har opplevd noe traumatisk forbindet med graviditet.

 

Du kan godt ringe noen ja, om du får UL eller ikke, så kan det sikkert hjelpe å snakke med en jordmor eller sykepleier, en som har peiling!!!

 

Det går sikker kjempefint, og det er nok en minimal sjanse for at du opplever noe sånnt mer enn en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar =)

 

Jeg håper du har rett at det er minimal sjanse for at det skjer igjen...Jeg håper virkelig det altså!!! Men jeg har fått litt vondt i magen i dag...akkurat som om magen blir litt "tung"...Tror det bare er luft smerter..det er nesten skummelt å tenke for mye...hehe =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er alltid normalt å ha litt vondt, du hadde sikkert vært like bekymret om du ikke hadde noen plager i det hele tatt. Facinerende å se hvor tidlig vi føler morsfølelse ;)

 

Blir jo bekymret før de er 2 mm liksom...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja....*Smiil* Det var godt å høre =) Hehe...jeg tenker nok bare altfor mye...Jeg føler at det er "noe" der inne, men kjenner ikke stort. Bare føler det på meg lissom. Og alt jeg har i hodet er at denne gangen skal det gå bra. Jeg er egentlig en røyker, men har sluttet nå p.g.a frykt. Startet på folat tabletter i dag...Føler meg nesten hysterisk..hehe. Er du gravid alexi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er gravid. Er vel ca 9 uker et sted, er ikke helt sikker fordi jeg egentlig iikke har hatt noen syklus , hoppet stadig over mensen når jeg gikk på prevensjon...

 

Håper på å få ovetalt legen til en tidlig UL, er jo så spent vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer!!! Har du hatt noen problemer?? Vet du om det er vanlig å få skikkelig ømme brystvorter og så går det over? For jeg hadde skikkelig vondt forrige uke...kom også en bitte liten dråpe ut av høyre bryst. Men nå har det vonde begynt å avta. Så nå er jeg bare litt følsom ved berøring...hmm??

 

 

Ja, får håpe du får ovrtalt legen din...jeg er skikkelig spent på ul jeg også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell legen hvor bekymret du er, så kanskje du får en tidligere ul. Om ikke det hjelper kan du ta en privat ul. Litt dyrt (ca5-700 kr) men verdt det om det får deg til å slappe av! Det går helt sikkert bra! sånne ting skjer ytterst sjelden og du har vell hatt din de av uflaksen nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har tenkt litt på det med å ta privat ul...men nå er det jo bare 2 uker igjen til jeg skal på sykehuset. så jeg kan vel like godt bare vente de siste dagen =)

 

Jeg håper jeg har hatt nok uflaks nå jah...Jeg kommer til å bli helt knust hvis noe skjer denne gangen også. Det tror jeg samboeren min ville blitt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...