2005&2010 Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Skal på 15 mnd kontroll om ett par uker, noen her som har valgt å ikke vaksinere barnet? Er så usikker hva jeg skal gjøre...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Vi har nå valgt ikke å ta mmr vaksinen og heller ikke den til 3.mndr.. tenker å vaksinere mot stivkrampe og polio når babyen er større.. Vi fant ut at dette var det riktige for oss.. har vært usikker og føles godt å få tatt standpunktet. Vi var også under prossessen hos konsultasjon hos en allmennpraktiker/ antroposof.. og må bare si at det var utrolig deilig å høre en lege støtte hva jeg har tenkt selv og hva jeg har lest.. hs sier jo bare vaksiner vaksiner vaksiner og det er ganske slitsomt å diskutere med dem..
trebarnsmamma Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 vi utsatte mmr en stund, enn så lenge er det jo flokkimmunitet så det er jo trygt.... Ville utsatt den til jeg følte meg sikke på hva som er best å gjøre. Men jeg ville ikka latt være å vaskinere hvis ikke barna gjennomgår sykdommen før pubertert. Dette med tanke på kusma hos gutter og rødehunder hos jenter. Dessuten blir man veldig syk hvis man får noen av barnesykdommene som voksen.
75 modell og mamma til 6 Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Vi har valgt å ikke vaksinere våre barn, da tvillingutten vår fikk vaksineskade av mmr vaksinen, heldigvis ikke i alvorlig grad, men er meget fornøyd med valget. Kjempet en stri kamp med helsestasjonen, men når helsesøster kunne fortelle meg at den eneste bivirkningen av vaksiner var lett smerte ved stikk stedet og lett feber, ble jeg provosert! Det skjer nok MYE mer når kroppen får et sjokk av innputt av "mikroorganismer". Respekterer alle valg jeg, men føler de som ikke er vaksinert her i gården har et helt annet og bedre immunforsvar enn de med! Alle fikk kikhoste vaksinert eller ikke og i samme styrke.
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har ikke latt mine barn få MMR vaksine. Nå er den minste riktignok bare 3 måneder så det er en stund til det er aktuelt. Vi har planer om å vurdere å gå til fastlegen å få resept på ren mesling-vaksine til alle tre etterhvert. Etter-sykdommer etter meslinger kan være ganske skummelt. Men jeg ser ingen grunn til at ikke små barn skal kunne få kusma og røde hunder. Hadde selv begge deler som barn. De får heller ta standpunkt til om de vil vaksinere seg mot disse sykdommene når de selv er voksne nok til å bestemme.
naimi Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 annbefaler å lese boken av r. e. hanssen hva er sannheten om vaksiner
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 hm.......hvem er det?;-) Han er sikkert en troverdig og ordentlig mann som behandler alle mennesker med respekt og verdighet.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Han er nok en mann med langt mere mellom øra enn gjennomsnittet skal man tro på temaene han skriver om. Du, anonym vet neppe noe om vaksiner, så jeg anbefaler deg å opptre som noe annet en en papetisk skamplett her inne. Dersom det noen gang skulle klø i eggstokkene dine i den grad at du formerer deg så vil jeg på det varmeste anbefale å kikke nærmere på vaksine temaet. Det er spennde og opplysende og dersom du får barn noengang vil de kunne risikere å få god helse om du lar være å proppe de fulle av vår tids flaue medisinske ekspriment. Barna får anledning til å vokse opp uten allergier, astma, autisme og annet tøys. Det ville jo vært hyggelig med noen vaksinefrie lekekammerater til oss med uvaksinerte barn. Så du er mer enn velkommen til å bidra på denne fronten.
power puff Skrevet 10. desember 2008 #9 Skrevet 10. desember 2008 sjekk ut denne linken om du er usikker: http://www.dagbladet.no/dinside/2002/11/07/353276.html
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #10 Skrevet 10. desember 2008 Hva får deg til å tro at det er frykten for autisme som gjør HI usikker på MMR? Jeg kan gi deg et par av mine egne mest tungtveiende grunner til ikke å gi ungene denne sprøyta: - Barnesykdommene er svært sjelden farlige for barn. En bør heller vurdere å vaksinere tenåringer som ikke har gjennomgått sykdommene. - Vaksinerte får også barnesykdommene. Det finnes ingen dokumentasjon på helsevesenets påstander om et mildere sykdomsforløp hos vaksinerte. - Gjennomgåtte barnesykdommer styrker immunforsvaret og gir livsvarig immunitet mot sykdommen. - Jeg har ingen tro på helsevesenets visjoner om å "utrydde alle sykdommer" ved hjelp av vaksiner. Jeg tror at om vi bekjemper sykdommer(som feks barnesykdommene) på en unaturlig måte, vil vi risikere å rydde plass for nye og farligere sykdommer som feks hjernehinnebetennelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå