Gå til innhold

Ingen som skal ha buffet i bryllupet??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

helt enig. mye enklere for kresne ganer og ikkje MINST retten til å kunne få lov å røre litt på seg under middagen.Har dårlig eller liten sans for stive tre retters som varer i 2-3 timer...taler og sanger går an å lage timeplan på.Altså lage en dagsplan til gjestene så de slipper å stå med trynet i rekesalaten når brudgommen skal tale=))

Skal dere ha stort bryllup?? ei veninne av meg hadde buffet i bryllupet deres... De var ca 85 gjester.. Og der tok middagen sååååå lang tid pga dette... Når bruden og de var ferdige å spise så hadde enda ikke alle gjestene fått forsynt seg!! Så middagen tok 4 timer tror jeg, pga at folk forsynte seg til forskjellige tider.. Og desverre var ikke det mange som syns det bryllupet var særlig gøy da middagen tok alt for lang tid og noen måtte vente lenge på å forsyne seg, mens resten måtte vente på at de andre skal bli ferdige med å spise... Buffet passer nok bra i et lite bryllup, men vil ikke anbefale det i et større et.

det kommer nok ann på hvordan buffeten er organisert. Man skal ikke stå i endeløse køer for å nå fram til maten. På kunne løses praktisk uten store problemer. 85 personer er ikke så mange.

har jobbet i restaurantbransjen og er vandt til at mange skal ha samtidig.

et lite tips til buffet:)

vi hadde det og det var supert. vi hadde tapasretter.

Det vi gjorde for at det skulle gå kjapt å få mat, var at det ble laget to buffeter. dvs, at det var to parallelle bord med mat, hvor det stod det samme på hvert bord, slik at køene ikke ble så lange.

elendig forklart, men det ble ihvertfall veldig bra. VI var 50 gjester.

Annonse

Alt mulig egentlig.. hehe

Er en fin blanding av alt egentlig... hehe Så blir masse forskjellig, har en i familien som er kjøkkensjef og han sa det så utrolig flott ut. Eneste er vi skal bytte ut den tunfisk retten, hihi, med noe annet..

Akkurat det samme har jeg tenkt. Buffet med tapasretter på to bord, og vi blir også ca 50 gjester. Så det gikk bra altså? Vi er litt bekymret over hvordan det blir å holde taler når folk kan gå fritt å hente mat. Hvordan gjorde dere det?

Hvilke retter hadde dere?

Det vi gjorde, var at toastmasteren hadde laget en kjøreplan for kvelden (toastmasteren var pappaen min:), og da han ønsket velkommen til bords, tok han en kjapp gjennomgang, og sa at nå er det forrett, etter det forsyner alle seg en gang, så er det en tale eller to. etter det er det ny forsyning for de som vil det, og så en tale eller tre til etter det.

Gjestene var veldig flinke til dette, og han introduserte talerne, slik at det var ingen som reiste seg for å hente mat når det ble holdt taler.

Vi hadde bla.a chili kjøttboller, foccacciabrød, chilimarinerte scampi, kyllingklubber, mini grillspyd, pluss litt andre typer minikjøttretter, masse ulike typer salater (pastasalat, potetsalat mm) og dressinger.

Det gikk kjempebra. Eneste aberet var at cateringfolkene først hadde glemt serveringsbestikk som man kunne bruke når man forsynte seg av mat, og senere hadde de glemt teskjeer til kakene.

Bank i bordet, vu hadde bryllupsfesten i hagen til min mor og min far, så det var enkel tilgang til bestikk av alle typer og slag, men likevel.

Utenom det, helt supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...