Gå til innhold

zoloft

Monie<3 07 <3 11 <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan amme når man går på zoloft?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.felleskatalogen.no:

C

Zoloft Pfizer

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. I dyreforsøk er det sett økt antall dødfødsler samt lavere overlevelsesrate og kroppsvekt for avkom. Ved doser 2,5-10 ganger maks. human daglig dose (mg/kg) ble sertralin assosiert med forsinket ossifisering hos foster, trolig sekundært til effekt på mordyr. Sertralin skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Går over i morsmelk. Preparatet skal ikke brukes under amming. Bruk under graviditet eller amming kan gi seponeringssymptomer hos barnet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg brukte zoloft under amming. Fastlegen min kontaktet faktisk Gro Nylander, kjent lege innenfor feltet som også har skrevet en del bøker som annbefalte akkurat zoloft til ammende kvinner.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for svar =) Tenker mye på dette...... Hadde håpet på å klare å slutte på medisinen nå... men det gikk ikke.... holdt opp i 6 uker, men så ble jeg kjempe syk.....

Gleder meg til jeg skal til legen 10 april, for da skal jeg spørre om alt rundt medisinen....=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...