Gå til innhold

ultralyd......

Heidi med to gutter + spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som drar på ultralyd i 3 trimester? Ser det er mange som sjekker vekta til den lille, er det noe man burde gjøre???

Er førstegangs og har null peiling:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir sendt på ul dersom jm eller lege finner noe som kan virke litt utenom det normale. fx. Høyt eller lavt sf-må. De passer jo godt på oss gravide nå mot slutten.

Så om alt er normalt så er ikke ul noe du trenger om å tenke på. Det er for de som har noe som bør sjekkes opp.

Skrevet

Hmm, jeg har kun vært på ordinær ul i uke 18 og 3d i uke 19 for å se kjønn og at alt var bra selvfølgelig. Har ikke hørt om så mange som tar ul i 3.trimester egentlig..er det vanlig..? Ble usikker selv her :)

Skrevet

Jeg ble sent på ultralyd for å sjekke leiet på den lille, og for sjekk av fostervann. Da tik de vektestimering samtidig. Men, man ser ikke så mye av barnet når det er så nærme fødsel som jeg var. Uke 37 og 40.... hehe - eller det vil si; man ser veldig mye av barnet, så det blir ikke som på ul i uke 19 hvor man så hele... nå er det bare ops, en fot, og der var et øre etc

Skrevet

takk for svar alle sammen:)

da slipper jeg den tanken ut av hodet .......:)

Skrevet

På noen sykehus, vertfall i Skien, får alle tilbud om å komme til bake i uke 30-32 for ekstra kontroll, etter den ordinære UL. :)

Skrevet

jeg går på kontroll på sykehuset pga. tidligere svg. og at jeg har en prematur sønn fra før.

Derfor har jeg vært på UL ca. 1 gang i mnd.

Var der igår, (er i uke 31+0 idag) og skal tilbake i uke 35,legen ville ha meg tilbake i uke 34,men orker ikke,lillegutt kom i uke 35,så tar heller da for å se at alt er i orden =)

Ellers vet jeg ikke om det er så mange som drar på UL i siste trimester,så fremst alt er iorden med mor og barn,og er som regel det =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...