Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Snuppa er 3 uker nå. Siden fødsel spiser hun HELE tida, og jeg mener HELE tida, altså, hver time eller mindre (men sover 6-7 timer om natta da)...For eks: hun spiser fra kl.9 til 9:30, og så vil ha mer kl.10, suger til 10:30...osv... Kjempekoselig å ammer synes jeg, men slitsom siden jeg har ikke tiden til megselv (greit nok). Tenkte at jeg skal pumpe ut litt melk (vi har gjester til middag imorgen, og tenkte at min mann kan gi flaske mens jeg lager mat og ordner...). Jeg pumpet ut det ene brystet i 25 minute, og fikk bare 20 ml. Er det mulig? Jeg drikker ammer te, spise havresuppe hver morgen og ammer og ammer.... (vekt ikke hvordan er vekten hennes, helsestasjon er stengt her pga vinterferie) Kan det være at hun spiser så ofte fordi jeg har for lite melk? Og, er det mulig å ha for lite melk??? hva mer kan jeg gjøre?
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Hvis hun sover 6-7 timer om natta så får hun vel godt med mat i løpet av dagen? Pumping kan ikke måles i hvor mye melk du har. Du får ut mye mindre enn du faktisk har. Vesla mi var akkurat lik et par uker, la på seg 500 gram på en uke når hun holdt på, så roet det seg igjen. Lykke til!
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 godt mulig at du har lite melk:=( da lille prinsen min ble født hadde jeg ennå ikke fått melk, og 6 uker intens amming for å få opp produksjonen, hadde jeg fortsatt ikke melk:=( syntes dette var mega trist, hadde jo ønsket å amme. spør om å få resept på nesedråper, som skal hjelpe, det fikk jeg. vet det har hjulpet mange.. de skal visst hjelpe, ga selvsagt tilegg mens jeg holdt på. spør på helsestasjon eller ring ammehjelpen, de vet nok mer:=) lykke til:=)
ava* Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 tror ikke du har for lite melk, men det ser du på våte bleier og vektoppgangen. Ikke alle får no dreis på pumpingen! jeg har nå mitt 3. barn og har også denne gangen gitt oop pumpingen. De andre er fullammet til ca 5 mnd, men når jeg har pumpet/ prøvd å pumpe har jeg kun fått ut ca 20- 30 ml, selv om det da var et fullt måltid inni der!! Se på våte bleier og vektoppgangen du!!! Lykke til!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå