Gå til innhold

Mange kynnere hver dag.

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 23 nå. Og jeg jobber 50%. Og til nå så har det gått helt fint. Men jeg er så plaget av mange kynnere hver eneste dag. Flere ganger i timen. Dette er mitt 3. svangerskap, og kynnerene kom tidligere og har vært hyppigere enn de forrige svangerskapene.

Og jeg er så usikker på om jeg skal be om full sykemelding. Det går greit på jobben, men det er slisomt. Det er mye gåing, en del løfting etc. På en måte så vil jeg holde ut så lenge som mulig i jobben, fordi jeg trives så utrolig godt. Og fordi det er hyggelig å ha de dagene i uken da jeg kan snakke med kolegaer og kunder.

Men samtidig så vet jeg at jeg skal ta vare på meg selv og barnet. Selvfølgelig vil jeg ikke fortsette å jobbe om det skulle være noen som helst mulighet for at dette kunne vært farlig for barnet på noen måte.

Men det er slitsomt med kynnerene. Jeg må stoppe ofte opp, sette meg ned og hvile.

Hadde vært deilig å gå en vår i møte, være hjemme og nyte dagene. Samtidig som jeg også så gjerne vil jobbe....

Sukk... jeg vet virkelig ikke hva som er det beste for meg...

Noen som har noen tanker...?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8335869-mange-kynnere-hver-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg vil bare fortelle at jeg selv venter barn nr. 3 og er 25+5, og har hatt en del kynnere allerede fra uke 20. Derfor fikk jeg undersøkt livmorhalsen med ultralyd. Den hadde blitt "forkortet", noe de mente kom av kynnere med livmorhalspåvirkning. Dermed ble jeg 100% sykemeldt og bedt om å ta det rolig og ikke gjøre noe som fremprovoserte kynnere. Jeg vet jo ikke om dette er tilfelle hos deg, hos de fleste er jo ikke kynnere farlige, men det kan jo være en ide å be om å få undersøkt livmorhalsen?...

Jeg hadde mange kynnere i mitt forrige (andre) svangerskap. De begynte i uke 14 hos meg da. Jeg hadde termin i slutten på mars, men ble 100% sykemeldt i januar, da jeg hadde så voldsomt med kynnere. Jobbet på småbarnsavdeling i barnehage, og kynnere kom bare jeg bøyde meg for å ta opp noe på gulvet. Så jeg fikk sykemelding og tok det med ro. Jeg fødte derimot 3 uker før tiden, men vet ikke om det har sammenheng med kynnerne. I dette sv.skapet ble jeg sykemeldt dagen før permisjonsslutt, men pga bekkenløsning. Du må nesten finne ut hva du mener er best for deg. lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...