Gå til innhold

Da var legen besøkt, og jeg hadde grunn til å frykte


lioevr- Verdens lykkeligste

Anbefalte innlegg

det verste.

Smertene og blødningene var en sa. Fikk ikke bare undersøkelse, men også ul :(

Da var det over for denne gang ja.

 

Nå får vi bare vente å se hva somskjer på tirsdagen på Ullevål (utredning for habituell abort)

Regner med at jeg får en hormonkur eller noe, så blir det antakeligvis ivf etter hvert (ettersom jeg har forstått)

 

Da gir vi opp å prøve mer på egenhånd. Vet jeg har sagt det før, men nå orker jeg ikke flere sa. Nå er det nok.

Nå skal legene få fritt spillerom til å fikse, og må vi ta opp et lån for å ha råd til det, så gjør vi det.

Nå skal spiren snart sitte, og dette vedig ønskede barnet få en mulighet.

 

Tar nok ikke pause fra bim, da støtten, oppmuntringen og "livet" her med dere er blitt en så utrolig god del av hverdagen.

 

Tusen hjertelig takk for alle tilbakemeldinger jeg har fått på de forvirrede og frustrerte innleggene mine. Den støtten er priceless.

 

Kjempeklem til alle dere herlige, gode og flotte damene her inne fra Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er skikkelig tøff!! Stå på og lykke til videre, håper det går bra for dere!!! Og det gjør det nok til sist. Den lillle blir nok et heldig barn som er så utrolig ønsket:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre. Tenker på deg. Har vært der selv og er nå ferdig utredet for habituell abort. De fant ikke noe galt, så vi fikk prøve igjen. Er nå 7+0. Slapper ikke akkurat godt av med graviditeten.

Jeg kjenner ikke forhistorien din, men om du har hatt gjentatte aborter så tror jeg ikke det hjelper med ivf. Derimot kan du behandles med progesteron og blodfortynnende når du er gravid igjen, for å styrke livmoren og forhindre blodpropp i morkaken. I tillegg kan jeg anbefale akupunktur. Gå dit med en gang og få en ordentlig prat med en akupunktør. Jeg som skeptiker er overrasket over hvor god hjelp jeg har opplevd å få der.

Du har det helt forferdelig nå og det er lite som trøster. Jeg skal tenke på deg og sende gode tanker, og jeg håper du kommer over disse første, verste dagene. Ta deg et glass rødvin, legg deg i ro, bli hjemme fra jobb noen dager. Les en god bok og få tankene over på noe annet.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, tusen takk anonym. Nå blei jeg kjempeglad :)

Var redd for at jeg kom til å få en skikkelig skyllebøtte jeg nå :( er desverre noen anonyme som ikke er så snille her.

 

Må bare sende deg en klem å si tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må visst klemme på deg også Hypathia :)

Er på en måte godt å høre at du også er i samme situasjon, men nå faktisk er gravid i uke 7 :)

Det gir virkelig håp.

 

Jeg er kalt inn på ivf avdelingen, og ringte de for å sjekke.

Grunnen til at dettekunne være aktuelt er fordi da kan de manuelt sette inn et befrutet egg. Samtidig som jeg får noen spesielle tilskudd av noen greier. Vet ikke om det kommer til å fungere eller ei, men NÅ gjør vi alt for å få dette til.

Ingen muligheter skal avspises og forkastes.

*ringe akupunktør i morgen*

 

Hvordan gikk du frem med akupunktøren? begynte du behandling etter endt mens, eller etter el? eller har det kanskje ikke noe å si.

Har tidligere brukt nålene for astmaen og allergien min, og er kjempefornøyd med resultatet. Så ser nok ikke bortifra at de kan utrette noen mirakler for oss som vil ha barn og :)

 

Håper virkelig av hele mitt hjerte at alt går deres vei nå, og at du får et flott svangerskap du til slutt kan se tilbake på med glede :)

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg.

Det er nok progesteron og blodfortynnende de vil gi deg på ivf-avdelingen. Det er det samme som jeg får nå. En vaginalkapsel i skjeden hver morgen med progesteron, en (liten) sprøyte med blodfortynnende - settes i magen i nærheten av navlen hver morgen, piller med blorfortynnende. Jeg skjønte ikke helt hvorfor de vil gi deg kunstig befruktning når du blir gravid "på vanlig måte", men det er vel fordi du har prøvd så lenge, da? Kunstig befruktning er en påkjenning for kroppen, så om du klarer det med naturmetoden har jeg inntrykk av at det er å foretrekke. Behandlingen er den samme uansett. Vel - ivf avdelingen vet helt sikkert hva de snakker om! Jeg er selv til behandling på denne avdelingen (på Rikshospitalet), selv om jeg altså har blitt gravid hjemme.

Det høres ut som du har mistet flere ganger, i hvilken uke har du abortert? Jeg har selv mistet i uke 6, 9 og 10, så jeg klarer ikke å føle meg trygg denne gangen heller, dessverre. I dag ligger jeg rett ut hjemme fordi jeg har hatt så vondt i mage og korsrygg. Har en dårlig følelse, men nå skal det sies at det har jeg hele tiden. Det er det absolutt verste med å ha mistet flere ganger, at man ikke klarer å nyte graviditeten i det hele tatt, man er bare redd.

Akupunktøren oppsøkte jeg først da jeg var blitt gravid på nytt, men ifølge henne burde jeg ha kommet ditt tre måneder før jeg ble gravid. Da kunne hun gjøre kroppen bedre rustet til å ta imot og holde på en ny passasjer. Ifølge kinesisk medisin er nedsatt fruktbarhet og gjentatte aborter på mange måter "samme" diagnose og skal behandles likt. Det er forbindelsen mellom hjerte og livmor som er brutt, kanskje på grunn av et sjokk en gang i livet. Slik ble det i hvertfall fortalt til meg, og selv om noe av det kan virke søkt, får jeg virkelig tiltro til henne, og noen av nålene gir umiddelbar virkning (i form av at kroppen blir avslappet, jeg blir varm på føttene etc).

Jeg føler virkelig med deg akkurat nå, du har det helt forferdelig vondt, og det er lite som kan trøste. Jeg synes du skal oppsøke akupunktøren med en gang og fortelle din historie - jeg håper de kan hjelpe.

Sender nok en gang gode tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer meg stadig med din optimisme, Lioevr! Du får prøve å ta en liten time-out der du slapper av og henter deg inn igjen. Ønsker deg all mulig lykke til med videre prøving!!

 

STOR klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var veldig trist og lese....håper de snart sitter en spire som klorer seg fast inni deg:) lykke til me forsett og prøve.sender masse babystøv til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...